Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Bil kjører du? (Eller Mora di!)


bjaa

Anbefalte innlegg

Vel Sir, den vil ikke mer, stopper helt, stakkars 1,6 liters mortoren... har ikke turteller men det er en tød strk på speedometertet ved 75, lurer på om det egentlig er rødsonen for 2...

 

Feite dekk på cr-v ser tøft ut, de følgte med da vi kjøpte den, litt bortkasta, og mor har fått viljen sin og kjører med normale dekk på den. Men dekkene ligger fortsatt i garasjen, og de skal på når jeg blir 18 med mindre noen kjøpeer de. DEt er 17-tommers borbet felger, fete. Bare send PM hvis noen er interessert (eller mail da)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
0,8 på en dodge viper m 450kh hørest no lite ut !!

bare for å smanligne:

har en ktm lc2 125 cc med efektanlegg og større dyse bruka ca 0.8 0,9 ved aktiv kjøring.!

 

Du har vel hørt om det berømte egget under gasspedalen? Vil heller tippe noe rundt 1liter/mil. Selv om det er en stor motor med masse hestekrefter kan den gå rent og økonomisk. Blant annet nyere camaro/corvette/firebird og muligens viper har 1 til 4 gearing. Det vil si at ved vanlig pådrag må man gire rett fra 1. til 4. gir. Men om man drar på for fult virker girkassa som normalt. Det hjelper på å spare bensin

Lenke til kommentar
Kjører Mitsubishi Galant V6!!  8)  8)  8)

Hvor mange gir er det på den da???

Nei er vel det normale, altså 5 manuel eller 4 automat + overdrive :roll:

 

Det er 3/4 gir på den. Vi har automat gir som vi kan velge mellom 3 og 4 gir. Men det skulle vært manuell gir da, fordi da kunne vi bøøørna overalt!! HEHE!! Litt synd at det er FF.

Lenke til kommentar

og en 85-mod golf 1,6. som blir hardkjørt. Jeg har 2.girsrekorden 85, weeeee. Det er bil det.....

 

 

 

Sur golf det da. Klarer 100 på min.. 8)

 

Hehe. for noe dritt dere har da :p Jeg drar min opp i litt under 120 i 2'dre. Det er fakta :) (selv om jeg ikke tør det hele tiden da :p)

 

Det er som de fleste vet en Mazda 626 2l 1988 (med forgasser)

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
haha, 99audien til faren til robin_ognedal dro 125 kilometer i andregir med automat...Vi klarte forresten over 260 i 4. gir på isen i en oppoverbakke...

 

Automatkasser drar langt på hvert gir ja :) Det morsommeste er jo turtallet. 3200 (elns) rpm i 4'de i 170kmt (har vitne på dette :) )

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Eg her mykje tøffare bil en alle dåke!

Polo C

85mod.

Metallic!!!! brun

1,4l rekke 4er, 4 trins manuell kasse

54 hk!!!!!!!

Kunn servo på bremse

Biltema dempere bak, monroe forran.

Utrolig tøffe stålfelger med 155/70 R13 gummi.

 

Faktisk utrolig gøy å kjøre, serlig på vinterføre. Ingen problemer å leke mr.schanke med denne.

Lenke til kommentar

Cruiser i en 85' Volvo 244DL med Automat gir :D og en dau B19

men B21 og Manual gir (4 gir) ligger og venter i garasjen + styling og HELE 15" :D Alu. felger

 

pappa råner i en 93' Volvo 245GL med 5 gir.... og B23 med injection

får 100 på 2 gir....

 

Vanen (Chevrolet Beauville) klarer 130 på 2 gir :D (av 3 gir)

 

delebilen skal klippest av Haugesund Brannvesen (dakkar)

en 79' Volvo 244DLGL ommbygget til 86'

 

edit: la til litt

Lenke til kommentar
jeje, har ikke lappen enda, men fyller 18 i mars... gleder meg. Hjeme hos oss har vi:

 

Honda CR-V senket 25mm med 255/40-17 dekk, de er fete de......

 

:roll:

 

Er du helt skrull i hue, senke en crv ???

 

Dessuten den dekkdimensjonen er på trynet, kan umulig bli riktig...

 

Hvor langt på utsida stikker de av skjermene da? Blir trangt med mine 225/55-17 (korrekt dimensjon). De er egentlig litt for drøye for norske veier og regler, blir litt sporete og stikker litt for mye på utsiden av skjermene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...