Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken Bil kjører du? (Eller Mora di!)


bjaa

Anbefalte innlegg

Det er en av de funksjonene som jeg er inntresert i..

Og ha stor motor har sin pris :(

 

Ikke nødvendigvis. Motoren og dens effekt må stå i forhold til bilen og bilens vekt. Min familie hadde for en tid tilbake en 1981 pontiac grand prix (meget stor og behagelig). Den ble importert til norge med det minste motoralternativet, en liten 3,8liters v6 motor. Denne bilen slukte bokstavelig talt bensin. Motoren jobbet overtid konstant. Denne lille motoren ble senere byttet ut med en litt større 5 liters v8 motor. Ifølge din teori skulle da drivstofforbruket øke. Faktum er at bensinforbruket (og dermed utslipp) ble halvert!

Riktig hurts. Viper har en v10 motor på over 8liter og 400hk. Den bruker 0,8l per mil, det er en gammel myte det at store motorer bruker mye drivstoff?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeje, har ikke lappen enda, men fyller 18 i mars... gleder meg. Hjeme hos oss har vi:

 

Honda CR-V senket 25mm med 255/40-17 dekk, de er fete de......

 

og en 85-mod golf 1,6. som blir hardkjørt. Jeg har 2.girsrekorden 85, weeeee. Det er bil det.....

 

EDIT: en del skrivefeil.......

Lenke til kommentar
Dodge Viper _GTS_ har 8liters V10, og har et bensin forbruk på 13mpg ved bykjøring og 21mpg på motorveien (rett fram). 400Hk er feil, 450 er riktig. Regner med du sikter til GTS siden du sier 8l...

Yup, og for å gjere det om til 'norske' tal så blir 21 mpg ca. 1,1 liter per mil, og 13 mpg er ca. 1,8 liter per mil.

Så ein skal vere ganske snill med pedalen for å få den ned i 0,8.

 

www.fueleconomy.gov

 

Omregning: liter per mil ~ 23,52/mpg

Lenke til kommentar
Dodge Viper _GTS_ har 8liters V10, og har et bensin forbruk på 13mpg ved bykjøring og 21mpg på motorveien (rett fram). 400Hk er feil, 450 er riktig. Regner med du sikter til GTS siden du sier 8l...

 

Huffameg. Viper rt/10 hadde (før gts kom i 96) en v10 motor (488cu.in) som utviklet 400hestekrefter. Det var først i 96, samtidig som innføringen av GTS, at 450hesters versjonen ble tilgjengelig. Uansett om det er GTS eller RT/10 så har viper en 8liters motor (foruten 2003 modellen som har ny/større).

Lenke til kommentar
Dodge Viper _GTS_ har 8liters V10, og har et bensin forbruk på 13mpg ved bykjøring og 21mpg på motorveien (rett fram). 400Hk er feil, 450 er riktig. Regner med du sikter til GTS siden du sier 8l...

 

Huffameg. Viper rt/10 hadde (før gts kom i 96) en v10 motor (488cu.in) som utviklet 400hestekrefter. Det var først i 96, samtidig som innføringen av GTS, at 450hesters versjonen ble tilgjengelig. Uansett om det er GTS eller RT/10 så har viper en 8liters motor (foruten 2003 modellen som har ny/større).

 

Jepp, men det er vel snakk om GTSen?

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel 87' opel omega 2.0i :D

 

kjempebil, dro fint 210 på den på sletta.

betalte 15000 for den i sin tid, og nå har den gått 310000 uten feilklikk

lurer på når den skal takke for seg, så jeg får kjøpt meg noe som er litt kjappere, opeln er litt seig i ræva på aks :)

Lenke til kommentar

Når det først er snakk om bil. Jeg fant en liten kul lydsnutt hos TechSpot

 

"V10 Symphony

by Per Hansson on Fri 3 Jan 2003, 3:47 PM

 

This small mp3 is the sound of a 10-cylinder, 750 horsepower Asiatech F1 engine warming up. After a few seconds you will notice it sounds a little strange... that's right, it's playing "when the saints go marching in" with its revs. it can do this because in F1 cars these days the accelerator is computer controlled, so they programmed the computer to have a little fun, much to the amusement of the reporters and pit crew."

 

asiatechengine.jpg

 

http://zzz.com.ru/asiatech.mp3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...