Gå til innhold

Tips til gode harddisker som passer mitt hovedkort


Anbefalte innlegg

Hei, folkens!

Er en erfaren nerd som kunne tenke meg ny harddisk ettersom jeg nå har godt på vei fylt opp de usle 250GB jeg kjøpte PCen min med for et par år siden. Jeg har snakket om dette med noen kammerater, men de begynte å snakke om at harddisken måtte passe til hovedkortet, og at det var langt fra alle harddisker som passet til mitt hovedkort. Ettersom jeg har brukt en god del timer så godt som hver dag de siste 4-5 årene på data hadde jeg selvfølgelig blitt mobbet til evig tid hvis jeg ikke hadde kompetanse på området, så jeg jattet med og latet som om at DETTE, det visste jeg selvfølgelig.

 

Men jeg kommer isteden hit og spørr dere, hva dere syntes jeg burde gå for. Kriteriene er enkle og greie. Jeg er ikke særlig lysten på ekstern harddisk. Den skal også være på rundt 500GB eller over. Har sett litt på Seagate Barracuda 750 GB, men vet ikke hvor lurt dette er med tanke på støy/hurtighet. Prisen er vel ikke så veldig viktig, men jeg er jo student, så hvis en god vare er billig er jo det kanon :)

 

Skal hovedsaklig brukes til video og musikk-lagring, men blir nok også endel spill på den, hvis det skulle ha noe å si. Forsøkte Google og å søke på forumet, men fant ingen tråder av interesse. Beklager hvis det finnes noen :)

 

All informasjon dere skulle trenge angående dataen min kan dere finne her:

http://www.nerd-factory.com/my_settings.html

 

På forhånd takk, folkens :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Øh, lisensnøkkelen din står oppgitt på siden. Ville anbefalt å fjerne den før noen finner det for godt å lage trøbbel..

 

Ser forøvrig at du har en SATA-kontroller, så disken burde passe fint :)

8746061[/snapback]

Haha, done :) Men hva sånn rent funksjonsmessig? Er det en god disk?

Lenke til kommentar
Dersom du har brukt flere timer hver dag på data, burde du vite at kompisene dine prater tull.

 

En hvilken som helst sata harddisk passer. Kjøp en stor stillegående disk og du blir fornøyd.

8746082[/snapback]

Grafisk designer, koder/scripter og spillentusiast - ikke noen legende på hardwarefronten. Er vel derfor jeg registrerte meg her, så jeg kan bli veiledet av folk som dere som har "litt" mer peiling enn meg på det området. Maskinen min bråker faktisk hakket mer enn dama allerede, så stillheten vet jeg ikke om har så mye å si :yucky:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...