Gå til innhold

Forza 2 Bildetråd


Anbefalte innlegg

Hva er det som skiller dette fra PGR4? Eier selv PGR4 og lurer på å investere i dette spillet også...

 

som zeus5k sier: bilene tar skade og spillet er en simulator. (faktisk den eneste på konsoll)

 

altså et bilspill med fysikk som virker, dette minner om ekte bilkjøring.

 

alt annet som er utgitt til xbox360 er badekarkjøring.

gran turisimo (ps3)er vel det som kommer nærmest, (men så langt ifra likevel!!)

 

spillet har også ekte baner. som f.eks nurburgring og laguna seca.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk. Jeg har alltid oppgradert bilene jeg har kjørt til det dyreste/beste på alle delene, så der har jeg tydeligvis gjort noe feil.

 

Jeg har fått tak i en stock 2005 Ford Mustang GT(C klasse) som jeg ønsker å forbedre innenfor sin klasse. Denne bilen ligger godt på veien og er god å kjøre, men noe treg og motstanderne i karriere modus kjører forbi meg. Noen tips?

 

har forresten installert spillet på Xboxen, for en drøm! Slipper å høre på dvd-drevet som bråker noe hinsides.

 

 

Du kan fint kjøpe de dyreste delene når det gjelder gir, clutch osv, disse er som regel best som racingdeler. Merk bare at det dyreste girsettet er beregna på kort avstand mellom girene men ikke full potensiell fart. Med andre ord: du akser bra, men med da redusert topp hastighet. De billigere girsettene tilsvarer altså litt tregere aks, men høyere topphastighet. Dette må du nesten bare bestemme selv hva du foretrekker, på svingete baner akser man ofte mye pga. nedbremsinger til svinger osv så jeg foretrekker da en bil med bra aks og heller litt redusert topphastighet siden jeg aldri rekker å nå den toppfarten på rettstrekkene uansett.

 

Også når det gjelder dekk bør du kjøpe de som er veldig bra, mulig de setter bilen din en hel klasse opp, men det hjelper mye på grep. Når det gjelder motortuninga kan du være mer tilbakeholden, kjøp det mellomste hakket f.eks, og vurder også om du bare skal ha motoren normalt kraftig eller om du skal slenge i en turbo (turbo gir voldsom aks plutselig når du får litt turtall, men kan ofte, veldig ofte, gir en litt uhåndterlig bil når den er for kraftig).

 

Til selve kjøringa: husk å bruke dragsuget bak biler, ligg bak dem i ræva helt til du merker du har nok fart til å ta igjen og kast deg ut på siden av dem. Har du god aks kan du f.eks.s gjøre dette på utgangen av en sving.

 

Have fun, lekker bil forresten :)

 

Må si meg enig med deg der, ResidentDante...

 

Til deg Bjohansen: Unngå "blodtrimming" av bilen(e). "Less is more" er nøkkelordet her. Bedre dekk, bedre dekkbredde, vektreduksjon, racingdiffuser og -hekkspoiler er de mest effektive måtene å forbedre bilen på, og er de fleste tilfeller nok. I neste rekke kommer racinghjuloppheng og -stabstag. Men unngå å stille disse for stivt, da dette kan forverre styringen på bilen. Gå heller for 50 - 70 % harde innstillinger. Synes du bilen din er treg i svingene, kan det hjelpe å ha en noe hardere innstilling på bak- i forhold til framhjulene. Er bilen 4WD, kan det i tillegg hjelpe å kjøpe en racingdiff og stille den på et høyere moment til bakhjulene, f.eks. 20/80 % front/rear.

 

Deretter kan du begynne å tenke på effekt. Ta heller dette gradvis istedenfor å trimme motoren maksimalt med en gang. En bil med høy effekt gir ofte dårligere rundetider enn en med mindre (bortsett fra på speedwayen, selvsagt :)).

 

Lykke til! :)

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...