Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden


Anbefalte innlegg

Kom nettopp hjem fra klassetur. To av guttene hadde med seg vannpipe. Da den ble oppdaget, ble den konfiskert og alle som hadde røyka fikk melding med til foreldrene

 

Det er vel pga skolen sin regel om at man ikke skal røyke tobakk i skoletiden.

 

First off: Ikke bruk Alu-Folie, det utskiller giftige gasser som fucker med hjernen i det lange løp.

 

Røyker en del vannpipe ja, men liker å tilsette litt "godsaker" selv smile.gif

 

Og godsaker gjør ikke det? :p

 

Men når du sier det kan jeg se fornuften i det.

Hva bruker du isteden for aleminiumsfolie?

 

Jeg røyker som oftest den mest utbredte sorten Nakhla Double Apple fordi den rett og slett er god.

Men Mango, Mix og Fersken er ikke vondt det heller :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Jeg bruker som oftest rister beregnet for bruk i hasjpiper, rister fra vannkraner, eller ingenting oppå tobakken.

Lenke til kommentar
Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Jeg bruker som oftest rister beregnet for bruk i hasjpiper, rister fra vannkraner, eller ingenting oppå tobakken.

 

Hopper litt av sporet når jeg spør dette men uansett.

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du holdt på med Thc'n din?

Har det vært noen bi-effekter eller negative effekter?

 

Sånn! Denne tråden skal handle om vannpipe og ikke Hasj men blei litt for nysjerrig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Jeg er snart 18 år, har tatt meg en joint i ny og ne i ca 2 år, og trives med det. Merker ingen side effects what-so-ever, og hasj gir meg veldig mye.

 

Et mindre farlig og dyrt og etter min mening et mye mer givende\behagelig rusmiddel :)

Lenke til kommentar
Har prøvd vannpipe ett par ganger, men hvor mye nikotin puster man inn? Jeg har hørt at det er adskillige mindre mengder nikotin man puster inn i hvert trekk en f.eks nikotin. Stemmer det? Vil nødig bli nikotinavhengig hmm2.gif

 

Mengden nikotin i vanlig vannpipetobakk er 0,05%

Noe som er ekstremt lite. Jeg har røyka vannpipe mange ganger og er så absolut ikke avhengi på noen måte.

Eneste måtte være at jeg en gang i blandt har skikkelig lyst på vannpipe, men da er det ikke nikotinen jeg har lyst på ;)

Hvis du bekymrer deg for mye om nikotinen / skader når du røyker det så la heller være.

Vannpipe skal nytes.

 

Btw, jeg røyker ikke sigaretter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra at magnus har dratt igang en slik tråd :thumbup:

 

Har to piper selv og røyker som regel på fest og div samlinger med venner.

Synes vannpipe kan være utrolig chill og digg, men også et jævla herk når kullet faller av på fest, og man ender opp med brennmerker overalt :hrm:

 

Virker som at mange kobler vannpipe med narkotika, har fått mange rare blikk når jeg har fyrt opp pipa, noen som har samme oppfatning?

 

Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Dette har jeg hardt for å tro, noen kilder til dette?

 

Kan føye til at vannpipe.com har mye nyttig info

Endret av woodno
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Dette har jeg hardt for å tro, noen kilder til dette?

 

8863705[/snapback]

 

haha, du har vanskelig for å tro at en MEGET giftig gass er mindre farlig for hjernen en en "gass" som i utgangspunktet ikke er farlig for hjernen i det hele tatt?

 

For å si det sånn, det er bedre å røyke gummidekk en aluminiumsgass.

Lenke til kommentar
Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Dette har jeg hardt for å tro, noen kilder til dette?

8863705[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522248&hl=

Dette er to tråder på forumet som tar seg av cannabis genrelt.

Vil du ha kilder, bla gjennom disse og/eller spør.

 

Denne tråden handler om vannpiper og sånne ting, ikke om at aluminiumsfolie er farligere å røyke på, enn cannabis :)

 

Edit:

Ellers så er google en grei ting å ha hvis du vil vite om aluminiumen er farligere enn cannabisen. Masse sider der ute på nettet.

Endret av V-by
Lenke til kommentar
Tro meg, gassene fra Aluminium er LANGT mer skadelig for hjernen en THC.

 

Dette har jeg hardt for å tro, noen kilder til dette?

8863705[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=774609&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522248&hl=

Dette er to tråder på forumet som tar seg av cannabis genrelt.

Vil du ha kilder, bla gjennom disse og/eller spør.

 

Denne tråden handler om vannpiper og sånne ting, ikke om at aluminiumsfolie er farligere å røyke på, enn cannabis :)

 

Edit:

Ellers så er google en grei ting å ha hvis du vil vite om aluminiumen er farligere enn cannabisen. Masse sider der ute på nettet.

8865892[/snapback]

 

Jeg mener å ha hørt fra flere kanter at aluminiumsfolien er helt ufarlig når du bruker den i vannpipe. Jeg kan gå med på at aluminiumsgass er farlig, men vil da gjerne ha en kilde som sier at det dannes slik gass under vannpiperøyking.

 

Sant at denne tråden handler om vannpipe, og derfor er det viktig å få fram skadevirkninger mm. Om det viser seg at vannpipe skiller ut aluminiumsgass som er så skadelig for hjernen som flere skal ha det til, er jo det vesentlig og høyt aktuelt i denne tråden. Siden det finnes så mange sider kan du kanskje linke til en som konkret sier at det dannes aluminiumsgass ved bruk av vannpipe :yes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg mener å ha hørt fra flere kanter at aluminiumsfolien er helt ufarlig når du bruker den i vannpipe. Jeg kan gå med på at aluminiumsgass er farlig, men vil da gjerne ha en kilde som sier at det dannes slik gass under vannpiperøyking.

 

Sant at denne tråden handler om vannpipe, og derfor er det viktig å få fram skadevirkninger mm. Om det viser seg at vannpipe skiller ut aluminiumsgass som er så skadelig for hjernen som flere skal ha det til, er jo det vesentlig og høyt aktuelt i denne tråden. Siden det finnes så mange sider kan du kanskje linke til en som konkret sier at det dannes aluminiumsgass ved bruk av vannpipe :yes:

8866965[/snapback]

Som sagt, så vil du finne det inne på en av de trådene.

 

Hvis du tar en lighter og varmer opp litt aluminiumsfolie, vil se og lukte dampen som kommer fra det.

Hver gang du trekker et trekk på vannpipa di med aluminiumsfolie, så trekker du ned den gassen. At den skal gjennom vannet og blandes med annen røyk, har ingenting å si.

Lenke til kommentar
Synes vannpipe kan være utrolig chill og digg, men også et jævla herk når kullet faller av på fest, og man ender opp med brennmerker overalt icon2.gif

 

Akk Ja :thumbdown: den er kjip.

Vannpipa mi har satt sine merker her og der selv ja.

Har endelig gått til innkjøp av en slik en http://smoking-hookah.com/Products/Accesso...ookah-Tongs.asp så skal få en slutt på sånt.

 

Kan vi ikke la diskusjonen om aleminiumsfolie er skadelig i hookahen la være til noen kommer med en noe sikker kilde som ikke kommer fra forumet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Jeg er snart 18 år, har tatt meg en joint i ny og ne i ca 2 år, og trives med det. Merker ingen side effects what-so-ever, og hasj gir meg veldig mye.

 

Et mindre farlig og dyrt og etter min mening et mye mer givende\behagelig rusmiddel :)

8768524[/snapback]

 

Det du sier der gjelder IKKE alle.

 

I stoffet THC er det 6 virkestoffer som går på det psykiske hvor man blant annet kan hallisunere noe så jævligt, bli paranoid, kald svette osv osv.

 

Søsteren min røykte en joint, og ble syk i 6 uker. Da var det oppkast, synsforrstyrrelser, lydforstyrrelser, problemer å sove, problemer å tenke, hun ble nesten borte engang også.. Så at det ikke er farligt å bruke stoffet THC som rusmiddel, ER FEIL.

 

Skulle aldri vært brukt som rusmiddel, og planten i seg selv var først beregnet på å "heale" fikse sår osv. Dempe smerte og slikt.

 

Har prøvd vannpipe ett par ganger, men hvor mye nikotin puster man inn? Jeg har hørt at det er adskillige mindre mengder nikotin man puster inn i hvert trekk en f.eks nikotin. Stemmer det? Vil nødig bli nikotinavhengig :hm:

8768557[/snapback]

 

2 timer med vannpipe tilsvarer 100 sigaretter ca.

 

Men såklart, visst du har det i munnen istedet for å dra det helt ned, så blir det jo mindre skade på lunge vevet.

 

 

Ville anbefalt og latt være vannpipe visst du ikke har tenkt og bli avhengig.

Lenke til kommentar
Det du sier der gjelder IKKE alle.

 

I stoffet THC er det 6 virkestoffer som går på det psykiske hvor man blant annet kan hallisunere noe så jævligt, bli paranoid, kald svette osv osv.

 

Søsteren min røykte en joint, og ble syk i 6 uker. Da var det oppkast, synsforrstyrrelser, lydforstyrrelser, problemer å sove, problemer å tenke, hun ble nesten borte engang også.. Så at det ikke er farligt å bruke stoffet THC som rusmiddel, ER FEIL.

 

Skulle aldri vært brukt som rusmiddel, og planten i seg selv var først beregnet på å "heale" fikse sår osv. Dempe smerte og slikt.

Er du sikker på at det var cannabis hun røyka?

Jeg har fryktelig vanskelig for å tro at hun røyke bare det, ved de symptomene.

Jeg vil tro hun enten røyka noe annet enn cannabis, eller en blanding av cannabis, og noe annet piss.

Og pratet hun/dere med lege for å være sikre på at det var cannabisen?

 

Selve rusen varer bare i rundt et par timer, mens resten av stoffene kan ligge i kroppen opptil en måned. Men når en person ikke har røyket før, og bare tar seg en joint, så ligger det i kroppen i litt over en uke ca...

Lenke til kommentar

Du vet aldri hva du kjøper, med mindre du har dyrket den selv. Kunne vert pensla med dritt ... Har selv blitt helt mogno på noe jeg trodde var ren brunt. Men det var pensla, spøy som faen.

 

Men on topic

Har selv en vannpipe, men slangen min er litt ødlag så den funker ikke helt. Ingen ting som slår en pipe på verandaen i sola ++

 

Et spm, den lille ventilen på vannpiper, bak liksom, på andre siden enn der hvor slange-utaket er. Hva er den til? merker lite forskjell på om jeg har sprera den helt eller har den åpen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Du vet aldri hva du kjøper, med mindre du har dyrket den selv. Kunne vert pensla med dritt ... Har selv blitt helt mogno på noe jeg trodde var ren brunt. Men det var pensla, spøy som faen.

 

Men on topic

Har selv en vannpipe, men slangen min er litt ødlag så den funker ikke helt. Ingen ting som slår en pipe på verandaen i sola ++

 

Et spm, den lille ventilen på vannpiper, bak liksom, på andre siden enn der hvor slange-utaket er. Hva er den til? merker lite forskjell på om jeg har sprera den helt eller har den åpen.

8885064[/snapback]

 

 

Den skal sende ut luften. Du kan også skru på en extender, og ha to slanger =D

 

 

 

 

Er du sikker på at det var cannabis hun røyka?

Jeg har fryktelig vanskelig for å tro at hun røyke bare det, ved de symptomene.

Jeg vil tro hun enten røyka noe annet enn cannabis, eller en blanding av cannabis, og noe annet piss.

Og pratet hun/dere med lege for å være sikre på at det var cannabisen?

 

 

Tror det var cannabis ja. Eller så var det noe annet. Var brut ihvertfall, også hadde hun det opp i røyken sin. Det hun merket var at hun ble paranoid, svett, begynte å hallisunere at tungen kvelte hun(Tungen voks)

 

Legen snakket hun ikke med nei.. Hun var med ei vennine som gikk på stoff.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Åssen kull bruker dere?

Har testa en del kull kjøpt ulike steder i verden, noen kull fungerer supert og varer lenge, andre smuldrer opp og soter til hele pipa. Var på telttur i helga og brukte kull fra bålet, funka fett, men måtte bytte ofte.

 

Hadde forleden problemer med at bongen ikke satt sikkelig i hullet, dro på en liten pakning som likner på en liten trakt uten på slangen, nå er den helt tett og røyken er toppers :thumbup:

 

Mange som har prøvd med sprit/vin i steden for vann?

Har testa det noen ganger. Min erfaring er at det har en mild effekt, og vinen gir ekstra smak.

 

Har også brukt is sammen med vann for å få en chill kald røyk, anbefaller også at man prøver det

Lenke til kommentar
Er du sikker på at det var cannabis hun røyka?

Jeg har fryktelig vanskelig for å tro at hun røyke bare det, ved de symptomene.

Jeg vil tro hun enten røyka noe annet enn cannabis, eller en blanding av cannabis, og noe annet piss.

Og pratet hun/dere med lege for å være sikre på at det var cannabisen?

 

 

Tror det var cannabis ja. Eller så var det noe annet. Var brut ihvertfall, også hadde hun det opp i røyken sin. Det hun merket var at hun ble paranoid, svett, begynte å hallisunere at tungen kvelte hun(Tungen voks)

 

Legen snakket hun ikke med nei.. Hun var med ei vennine som gikk på stoff.

8886411[/snapback]

Høres ikke ut som cannabis, har bare opplevd paranoian a de symptomene du forteller om, så enten var det ikke cannabis/hasj, eller så var det pensla med noe piss herfra og til helvete...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Høres ikke ut som cannabis, har bare opplevd paranoian a de symptomene du forteller om, så enten var det ikke cannabis/hasj, eller så var det pensla med noe piss herfra og til helvete...

 

 

 

hmm, ok :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...