themaceman Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har betalt 14k for lappen. Det uten trafikkalt. Noen vil ha 4 takt, andre 2 takt. Slik er det bare. Selv mener jeg på at 4 takt er det lureste å kjøpe, mens 2 takt det morsomste. Det kommer helt ann på hva du skal bruke sykkelen til ! 8924319[/snapback] Er det ikke lurt å ha det morsomt da?
scoot Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Du kan ha det morsomt med 4 takt og, bare mer krevende å få nappa på hjul osv.
jonas_blomster Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 2 takt går jo best, og når dere sier at 2 taktere har ofte flere problemer.. sier jo det seg selv når du får dobbelt så mange hester ut av samme mengde cm2. Hadde selv en trimme 125cc NSR med en god del trim og hadde ingen problemer med motoren i det hele tatt... Er bare veldig viktig å bruke god 2-takts olje (ikke noe billig dritt) og om du trimmer så skal sykkelen også ha mer 2 taktsolje enn det den får orginalt (dette er det veldig få som gjør noe med = problemer!)
MailMan13 Skrevet 22. juni 2007 Skrevet 22. juni 2007 Det har ikke med trimmingsgrad å gjøre, selv med samme litereffekt som er naturlig å ha i en firtakter på 125ccm (15-20hk) vil en totakter bli utslitt betraktlig fortere. Det store minuset med totaktere er porter i sylindervegge som spiser opp stempelet og lite smøring til veiv. Det kombinert med "kostnadseffektive" materialvalg gir kort levetid.
scoot Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 2 takt går jo best, og når dere sier at 2 taktere har ofte flere problemer.. sier jo det seg selv når du får dobbelt så mange hester ut av samme mengde cm2. Hadde selv en trimme 125cc NSR med en god del trim og hadde ingen problemer med motoren i det hele tatt... Er bare veldig viktig å bruke god 2-takts olje (ikke noe billig dritt) og om du trimmer så skal sykkelen også ha mer 2 taktsolje enn det den får orginalt (dette er det veldig få som gjør noe med = problemer!) 8925280[/snapback] Nå er også NSR kjent for å ha bedre kvalitet enn en hel haug totaktere. Min Gp 100 har rulla 43 000km liksom, tight og fin enda den, blir kjørt hardt hver eneste dag. Men den har ikke like stor effekt som RS, mito osv. NSR er ikke en like høyeffektiv motor som de andre racing syklene. Den går dårligere.
jonas_blomster Skrevet 23. juni 2007 Skrevet 23. juni 2007 vet at NSR ikke går like bra som mange andre sykler. Litt av grunnen til at jeg kjøpte den.
Zero- Skrevet 23. april 2010 Skrevet 23. april 2010 (endret) Kanskje lit OT, men noen som vet forskjell på Honda XR 125L og XR 125? Angående 4-takt vs 2-takt: 2-takter gir litt mer effekt, men kortere levetid, og høyere bensin forbruk. 4-taktere er mer driftsikker, men ikke like mye effekt (4-taktere går også jevnere.) Edit: Må minne meg selv på å sjekke datoer før jeg svarer :/ Endret 23. april 2010 av Zero-
Quote Skrevet 24. april 2010 Skrevet 24. april 2010 Kanskje lit OT, men noen som vet forskjell på Honda XR 125L og XR 125? Angående 4-takt vs 2-takt: 2-takter gir litt mer effekt, men kortere levetid, og høyere bensin forbruk. 4-taktere er mer driftsikker, men ikke like mye effekt (4-taktere går også jevnere.) Edit: Må minne meg selv på å sjekke datoer før jeg svarer :/ Muligens det er samme sykkel du snakker om. Det er ikke alle som hugser å skrive L'en bak "XR 125" Selve XR-serien er gammel, så det kan godt hende at den du tenker på kan være en eldre hel-cross. Har selv en XR125L. Greie sykler. Ikke av den raskeste 125-sykkelen heller selv om den har et greit bunndrag og har selvsagt god Honda-kvalitet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå