Venerable Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Noen som vet om det er planlagt PvP senere? Spillet høres morsomt ut, men uten PvP føles det nesten meningsløst ut for meg.
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Det er jo PvP - monster play. Da får du enten en monster-avatar, eller så spiller du på de godes side . Hva slags annen PvP mener du vi kunne hatt i midgaruniverset da? Dverger og alver som går til krig mot hverandre? Mennesker som blir så irritert over småfolket/hobittene at de angriper hobsyssel? Tror ikke det du . Det ville ødelagt mye vil jeg si.
Phoenixs Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 (endret) God vs Ond hadde jo funket bra Mye bedre enn de jævla monster play automatene spredd rundt i spill verdenen. Makan til "immersion breakers" skal du lete lenge etter. Endret 29. mai 2007 av Phoenixs
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Onde i midgard er jo Orker, Troll, og uorganiserte folk, stort sett utenfor mytologien som er skapt. Haradrim, Korsarere fra Umbar osv. Disse har ikke noen naturlig plass i Eriador - der er det kun Orker, bergtroll osv. Skulle man da hatt 2 onde raser, og 4 gode? Det hadde ikke fungert .
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Jeg hadde lett ofret litt forrandring i mytologien for å få et bedre spill.
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 For meg, så betyr en forandring i mytologien et dårligere spill, mindre ekte og mer kommersialisert . Er det jeg liker med LOTRO - at det er noe man kan kjenne seg igjen i som Tolkien-fan.
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Men du sier "Eriador", hva er det? Er det et geografisk område i Midgard, og i LOTRO er man bare der? Og i det område er det bare orker og bergtroll som egentlig holder til? Hvis det er slik så burde de ikke valgt Eriador.
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Eriador er et naturlig sted å starte et spill rundt LOTR. Rett og slett fordi det er der selve boka begynner historien sin - LOTRO har en del "epic"-quester, som går litt på siden av det som skjer i boka. I senere patcher så får vi nok se resten av midgard. Men - i LOTR-universet så er det rett og slett ikke nok om de "onde" i mengde informasjon tilgjengelig, de er for uorganiserte og man får vite for lite om de. Er mest Sauron, Sarumann, deres undersåtter. Ingen rene raser slik som feks i WoW. Warcraft-universet er jo fra grunnen av designet til å ha flere ulike raser med ulike egenskaper som spiller mot hverandre. LOTR er de frie folkeslagene vs Sauron og hans undersåtter. Vanskelig å lage noe jevnt World PvP utav dette . Derfor har de fått inn monster play. Først så skulle de jo ikke engang ha det heller.
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 (endret) Men - i LOTR-universet så er det rett og slett ikke nok om de "onde" i mengde informasjon tilgjengelig, de er for uorganiserte og man får vite for lite om de. Er mest Sauron, Sarumann, deres undersåtter. Ingen rene raser slik som feks i WoW. En annen 'faksjon' med Saron og Saruman som ledere høres flott ut. Det må da gå ann å finne 4 raser som kan representere den siden. Orcs, uruk-hai, troll (finnes det troll som ikke er på bergtroll størrelse? Fordi de er kanskje litt vel store), og de olyphant folka. Er det de som heter korsarere? Jeg kan svært lite om midgard verdenen, er lenge siden jeg leste bøkene så jeg har nok bare filmene å gå etter. Men det må gå ann å finne 4 raser. Og det som mangler av informasjon kan vel spillets skapere oppfinne selv? Eller er jeg respektløs mot Tolkien nå? Endret 29. mai 2007 av LunarPoet
Skyttt Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Som Tolkien-fanatiker er jeg ekstremt fornøyd med hva Turbine har klart å utvikle gjennom LOTRO. Var livredd for at man like gjerne kunne lage seg en ork eller en uruk på lik linje som en hobbit eller alv. I spill som World of Warcraft er det naturlig å ha med raser som er stigmatiserte som "onde" eller "primitive". Det er fordi Warcraft-loren fremstiller disse rasene som egne kulturer med egen historie og bakgrunn. Selvsagt har de onde rasene i Midgard også det, men disse kulturene er rett og slett gjennomsyra ondskap, verktøy for Sauron og Nazgûlene for å oppnå et høyere politisk mål. En ork i Tolkien-universet har ingen mulighet for å tenke selv, orken (eller la oss si en uruk, vette eller et troll), fungerer som et krigsinstrument, ikke som et tenkende individ. Det gjør orkene i WOW. Derfor hadde det vært veldig feil å inkludere den onde siden i LOTRO. Dette er heldigvis en lisens basert på et av verdens viktigste, mest leste litterære verk, og Turbine holder seg (overraskende) tro til den.
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 En ork i Tolkien-universet har ingen mulighet for å tenke selv, orken (eller la oss si en uruk, vette eller et troll), fungerer som et krigsinstrument, ikke som et tenkende individ. Det gjør orkene i WOW. Derfor hadde det vært veldig feil å inkludere den onde siden i LOTRO. Hm... Hva med når orkene og uruk-haiene begynner å sloss i Two Towers? Er ikke det bevis på at de er tenkende individer? Ikke særlig smarte riktignok. Men... De tenker jo tydeligvis litt.
discostu Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Som Tolkien-fanatiker er jeg ekstremt fornøyd med hva Turbine har klart å utvikle gjennom LOTRO. Var livredd for at man like gjerne kunne lage seg en ork eller en uruk på lik linje som en hobbit eller alv. I spill som World of Warcraft er det naturlig å ha med raser som er stigmatiserte som "onde" eller "primitive". Det er fordi Warcraft-loren fremstiller disse rasene som egne kulturer med egen historie og bakgrunn. Selvsagt har de onde rasene i Midgard også det, men disse kulturene er rett og slett gjennomsyra ondskap, verktøy for Sauron og Nazgûlene for å oppnå et høyere politisk mål. En ork i Tolkien-universet har ingen mulighet for å tenke selv, orken (eller la oss si en uruk, vette eller et troll), fungerer som et krigsinstrument, ikke som et tenkende individ. Det gjør orkene i WOW. Derfor hadde det vært veldig feil å inkludere den onde siden i LOTRO. 8735822[/snapback] Kunne jo hatt med orker og slik fordet, som kun hadde en quest, det var å ødelegge midgard! Eneste de gjorde og de kunne ikke gå opp i lvl! Deres eneste formål var å ødelegge mest mulig for "de gode" spillerne. [Litt ironi]
NoLimit_^ Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 En ork i Tolkien-universet har ingen mulighet for å tenke selv, orken (eller la oss si en uruk, vette eller et troll), fungerer som et krigsinstrument, ikke som et tenkende individ. Det gjør orkene i WOW. Derfor hadde det vært veldig feil å inkludere den onde siden i LOTRO. 8735822[/snapback] Merkeligste jeg har hørt Anyways, hadde vært kult om kanskje om et par år når de hadde fått utvidet spillet med en del landområder kunne inkludert 4 onde raser som Orc, Haradrim, Southron og Uruk-Hai, og så fungerte det litt mer som WoW når det kom til PVP
Skyttt Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 En ork i Tolkien-universet har ingen mulighet for å tenke selv, orken (eller la oss si en uruk, vette eller et troll), fungerer som et krigsinstrument, ikke som et tenkende individ. Det gjør orkene i WOW. Derfor hadde det vært veldig feil å inkludere den onde siden i LOTRO. Hm... Hva med når orkene og uruk-haiene begynner å sloss i Two Towers? Er ikke det bevis på at de er tenkende individer? Ikke særlig smarte riktignok. Men... De tenker jo tydeligvis litt. 8735886[/snapback] Tja, det jeg kan vel si meg enig i at de til en viss grad kan være tenkende individer. På den annen side er den scenen like godt en fremvisnin av hvor gode krigsmaskiner de faktisk er, der enhver konfrontasjon fører til vold og drap. Dette rettferdiggjør dem derimot ikke som verdige for egne spillbare karakterer med egne kulturer slik som i WOW. Urukene er for eksempel bare en gjeng med kloner kreert av Saruman. Et annet aspekt vil være realismen i forhold antallet karakterer på hver side i Tolkiens historie. Det var mange flere på Saurons side enn på De Frie Folks side, noe som igjen påpeker det industrielle preget ved dem. Ved å innføre en spillbar ond side, vil man ikke kunne prege realismen ved antallet karakterer. Ved at den onde siden fortsatt er mobs, vil Turbine gi inntrykk av kvantitets-krigføringen Sauron holder på med.
Moonshield Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 For meg, så betyr en forandring i mytologien et dårligere spill, mindre ekte og mer kommersialisert . Er det jeg liker med LOTRO - at det er noe man kan kjenne seg igjen i som Tolkien-fan. 8735648[/snapback] Leste at om 5 år kan man gå over hele Middle-Earth, og da tror jeg Lotro er over WoW. Og da har man vel sikkert flyingmount og alt. Men om 5 år er middle-earth 100% tilgjengelig. Kommer jo ny utvidelse allerede neste måned, Envendim! Noen som vet hvilke lvl'er man kan forvente å finne?
Phoenixs Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 (endret) For meg, så betyr en forandring i mytologien et dårligere spill, mindre ekte og mer kommersialisert . Er det jeg liker med LOTRO - at det er noe man kan kjenne seg igjen i som Tolkien-fan. 8735648[/snapback] Og monsterplay terminalene er ikke kommersialisert? *Frodo løper bort til terminalen, logger seg inn, velger en skummel ork, kaller orken "IpwnGandalf", Frodo dreper et par andre hobbiter med orken sin, Frodo logger ut igjen, Frodo er fornøyd, nå er hobbiten hans blitt litt sterkere av å drepe noen andre hobbits (Destiny points)* Her snakker vi lore Det skulle være fullt mulig å lage noe litt mer spennende og true mot Lotr enn dette. Hva med f.eks Monsterplay på litt større skala, du lager en monster karakter akkurat som en vanlig karakter. Du kan spille og lvle med denne nesten som med din vanlige figur, men du har ikke tilgang til AH og slike organiserte ting. Hell det trenger da ikke å være noe særlig organisert i det hele tatt. Du er rett og slett bare et monster, lignende som nå. Men du er helt avskåret fra din gode figur. Hence den "onde" opplevelsen blir mer ekte. Monsterplay er bare noe billig makkverk som ble prakket på spillet for å gi det litt pvp. Turbine kunne ha laget noe bedre. Noe som ville ha gjort spillet (som er bra) drastisk bedre. Det er sent. Posten kan inneholde leif Endret 29. mai 2007 av Phoenixs
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Ett stort problem som jeg kom på er at hver faksjon måtte hatt forskjellige bosser og instancer da de egentlig ikke har noen felles fiender slik som i WoW (Ikke sant?). Og det hadde nok vært et helvete for Turbine. Og uansett hadde de ikke klart å gjøre begge bossene/instancene like vanskelige, som hadde gjort en del folk pissed off.
Alastor Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 Det er det som er problemet - Warcraft er originalt lagt opp med motsetninger og felles fiender - LOTR er God vs Ond, og de er fundamentalt forskjellige. Så man hadde måttet skape noe helt nytt noe, og det hadde ikke blitt LOTR for de aller fleste som elsker tolkiens verk. Og da kunne man egentlig bare gitt opp . Jeg er utrolig fornøyd med slik de har skapt verden nå.
Venerable Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Men jeg vil ha PvP og! Får vel bare innse at LOTR ikke passer skikkelig til et MMORPG
Azagrath Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 LOTRO er et PvE spill, sånn er det bare. Skal vel være glad til at man har PvP i det hele tatt. Uansett, vil nå påstå at konseptet Monster Play er bra nok, blir vel bedre etterhvert når det blir flere max lvl chars der. Det er nå ihvertfall bedre og mer meningsfylt PvP i LOTRO enn f.eks i WoW. Venter heller på Age of Conan for den seriøse PvP delen (får håpe det klarer å innfri).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå