Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil, BMW, hvilke modell til 70K?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

tenker jeg skl ha min første bil nå, og tenkte en bmw. Har ca 70K og null peiling på bil :innocent:

 

hvilke modell innenfor bmw burde jeg gå for?

hvor lagt burde den ha kjørt maks?

andre ting jeg bør se etter?

er bmw dyre i drift? skader, bensin osv?

 

er ikke på jakt etter stajonsvogn eller cab..

 

takker for hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En 3-Serie er et godt valg ut ifra kriteriene dine.

 

Spesifikt hvilken modell du trenger må du nesten finne ut selv. Det kommer jo an på hvor stor motor du trenger/vil ha. Selv har jeg en 316i - den har 1.6l og 102 hk, som fungerer helt kanon for meg, men er du litt mer motorfrelst så bør du kanskje gå for en enda kraftigere motor, for eksempel en 318i eller en 323ti. Jeg personlig ville vel anbefalt en 316i eller 318i hvis du har noenlunde de samme behovene som meg. Spesifikt hvilken modell kommer også litt an på hva årsmodell du tenker på, da BMW E30 (3-Serie produsert mellom 1982–1991) og BMW E36 (3-serie produksert mellom 1991–1998) tilbyr litt forskjellige modeller. Med dine 70k, så vil du nok få en relativt ny bil, tenker da på kanskje mellom '94 - '98).

 

Når jeg så etter bil, så satte jeg som krav at bilen skulle være kjørt under 200 000 km. Finner du deg en bil under det, så mener jeg at det er greit nok.

 

Ellers bør du på bilene du ser på om servicene er fulgt, om det er skader eller om bilen har vært involvert i noen ulykker av større omfang, om den har rust, etc.

 

Jeg har ikke så god peiling på serviceutgiftene på en BMW, da jeg ikke har vært borti det enda. Men jeg har hørt at diverse reservedeler og slikt på BMW er litt dyrere enn mange andre modeller, hvert fall. Ellers avhenger jo utgiftene litt på hvor mye du kan fikse selv, og hvilket verksted du bruker, etc. Bensinutgifter avhenger av modell og motor, min 316i bruker ca. 0,7 l bensin på mila.

 

Ellers vil jeg bare si at en BMW er et godt valg om det er du vil ha. Veldig fine biler, og du får en ufattelig herlig kjøreopplevelse med BMW.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

bmw 320 e36, 2,0l 150hk.. en på midten av 90-tallet skulle du vell få for 70k.. 320 bruker ca 0.7 på mila ved normal høyrefot...

Går du etter litt eldre biler så får du 325 med 2,5l med 192hk

 

Du kan også få en fin 5-serie e34.. da anbefaler jeg at du kjøper nyere enn 1990, for da kom en ny motor, m50b20, som har 150hk istedenfor 129hk.. Etter 1993 så kom det en liten faceliftmotor, da kom vanos. Vanos er mekanisk og hydraulisk justerbar kamaksling.. hva nå enn det er godt for.. :lol: men det minker drivstoffbruket bitte litt.. 0,05l/mil..

I 94 så fikk e34 en facelift på karroseriet, som du lett kan se at de fikk bred fron/grill.. noe som kun m5 og de med V8 (530, 535 og 540) hadde fr denne faceliften..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...