Gå til innhold

Ditt vannkjølte system


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong :whistle:

8733266[/snapback]

Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda.

 

PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall :innocent: ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her.

 

EDIT: Bilde kommer i morgen elns.

Endret av todda7
Lenke til kommentar
Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong :whistle:

8733266[/snapback]

Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda.

 

PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall :innocent: ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her.

8734516[/snapback]

 

Måtte berre seie det, eg hugsar godt at du snakka om å få 5 ghz stabilt, men nå har skjønt at det ikkje er så lett :thumbup: Men for all del, 4,5 ghz er veldig bra for ein 2,8 ghz prosessor, du skal ha skryt for det :) Eg kjører 4 ghz på 1,57V, med vdroop mod på hket.... Menmen, sikkert nok offtopic nå :whistle:

Lenke til kommentar
Koman todda7. Eg vil gjerne sjå systemet ditt! BTW gratulerer med 50%... Så du klarte ikkje så mykje meir enn 4,2 ghz med vannkjøling nei, hugsar at du snakka om å få 5 ghz stabilt ein gong :whistle:

8733266[/snapback]

Stabilt på 5 er nok ganske mulig med den prosessoren, men mitt i975x er ikke stabilt på 350fsb+. Trenger da en VMCH mod, noe som jeg ikke har hatt utstyr eller tørt å gjort enda.

 

PS: Klarer 4.5GHz og stabilt så og si 24/7( 13 timer orthos ihvertfall :innocent: ), men SB temp ble for høy til at det var forsvarlig. Tror vi snakker 50*C+ idle her.

8734516[/snapback]

 

Måtte berre seie det, eg hugsar godt at du snakka om å få 5 ghz stabilt, men nå har skjønt at det ikkje er så lett :thumbup: Men for all del, 4,5 ghz er veldig bra for ein 2,8 ghz prosessor, du skal ha skryt for det :) Eg kjører 4 ghz på 1,57V, med vdroop mod på hket.... Menmen, sikkert nok offtopic nå :whistle:

8734551[/snapback]

Er veldig fornøyd med 4.5 ja, med tanke på i975x og den varme(og spenning)elskendes Pentium D'en. Altså, pentium 4 var jo ganske varm. Bare se for dere 2x Pentium 4 i samme prosessor :no:

 

@_sindre_: Vannkjølinga de er jo helt clean den, det er bare det at den ligger utenfor kabbinettet.

Lenke til kommentar

22052007004ty3_81701.jpg

 

 

Alt dette befinner seg i et Thermaltake Kandalf LSC kabinett, med 3x120mm vifter, 2x80mm vifter og en stor 250mm vifte. Mellom grafikkortene har jeg en PCI radialvifte :) Radiatoren blir kjølt av 3 store PAPSET vifter, og alle viftene er styrt :)

 

 

CPU: Swiftech Apogee GTX

GPU: Swiftech MCW60x2

Chipsett: Swiftech MCW30x2

Mos-Fet: AC VRM

Pumpe: Swiftech MCP655

Radiator BlackIce Extreme III XFlow

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Nice det der Bahamut ;)

 

Passet de mosfet kjølerne til eVGA korte ditt? Har ikke funnet noen mosfet kjøler til mitt skjønner du..

8737906[/snapback]

 

Takker :) men ja, det har tatt siden tid å sette isammen dritten :p

 

Jeg har ikke et eVGA kort, jeg sitter nå på et striker kort men jeg tror ikke det er plass til disse mosfetkjølerene pga festeordningen. Det er det som er det fine med ASUS, de kjører standar festeordning på mosfet festene, disse som egentlig er beregenet for Asus A8N kortene passer fint på dagens Asus kort :)

 

Får du flow i det hele tatt Bahamut? :tease: 

 

Men, si meg, hva i guds navn er vitsen med vannkjøling på mosfets?

 

BTW: Nydelig system.

8738400[/snapback]

 

Flowen er det ingen problem med, Swiftech sin 655 pumpe tar over 1200 liter i timen og gir et høyt trykk. I Swiftech tanken så er det laget en slik ordning at det blir en luftboble der vannet kommer inn, slik at du kan se strålen ifra ingangsrøret. Det er god sprut i den, men det er ikke anbefalt å stille pumpen ned. Nå står den på 5, 4 og 3 går men 2 og 1 blir forhardt for den.

 

Hvorfor jeg også kjøler mos-fet'ene? tja siden referanse kjøleren til striker kortene er et stort stykke (mosfet1&2 og NB/SB så måtte jeg ha en kjøler på uansett, så hvorfor ikke? kostet kun 500 kr.

 

Hvor har du plassert radiatoren din da? Ser den ikke på bilde :p Er den i fronten?

8738412[/snapback]

 

preview298a_82694.jpg Slik er radiatoren plassert:)

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...