Gå til innhold

Valg av objektiv til fuglefotografering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og angående IS... Du klarer deg fint uten.

8778406[/snapback]

 

He-he..

Hadde du kjøpt IS utgaven hadde nok denne setningen vært 'Og angående IS... Helt konge. Et must! Yeahh" ;)

8778536[/snapback]

Må bare kommentere det der..

 

For det første, blir IS-utgaven for dyr for meg. Jeg har ikke råd til et så dyrt objektiv, hverken nytt eller brukt.

For det andre, har jeg hittil klart meg utmerket med objektiv uten IS på brennvidde 210mm. 70-200mm/4L er nok en god slant skarpere enn min gamle 70-210mm/4, så hvis jeg klarte meg uten IS på brennvidde 210, klarer jeg meg nok uten IS på brennvidde 200 også.. :)

Lenke til kommentar

Steike, er det objektivet som skaper de fantastiske fargene? Alle eksempelbilder fra diskuterte objektiv overrasker meg med de klare og fantastisk fine fargene. Jeg er imponert.

 

Eller er de fleste som har dette objektivet tilfeldigvis flinke i etterbehandling av bildene?

Lenke til kommentar
Steike, er det objektivet som skaper de fantastiske fargene? Alle eksempelbilder fra diskuterte objektiv overrasker meg med de klare og fantastisk fine fargene. Jeg er imponert.

 

Eller er de fleste som har dette objektivet tilfeldigvis flinke i etterbehandling av bildene?

8779836[/snapback]

Det er vel ingen hemmelighet at dette objektivet er noe av det skarpeste du kommer over.

 

Jeg tror de fleste som kjøper objektiv til 6000 kroner, kan enten photoshop eller GIMP ganske så bra.. :)

Lenke til kommentar

Og angående IS... Du klarer deg fint uten.

8778406[/snapback]

 

He-he..

Hadde du kjøpt IS utgaven hadde nok denne setningen vært 'Og angående IS... Helt konge. Et must! Yeahh" ;)

8778536[/snapback]

 

 

Mulig mulig..

 

Anyways, Gissan - Jeg tror ikke du kommer til å angre :) .

Du kan jo ta med deg kameraet til butikken og prøve objektivet, så knipser du et par bilder som du tar med deg hjem og importerer på PC'n

Endret av betebete
Lenke til kommentar
Jeg tror de fleste som kjøper objektiv til 6000 kroner, kan enten photoshop eller GIMP ganske så bra.. :)

Det skal du ikke si, det er nok en del "gamlinger" som har hatt SLR i 30 år, som nå kjøper seg DSLR og må skifte ut objektivparken også. Mange av dem kan fotografere, og vet å utnytte skikkelig glass, men det er langt fra sikkert at noen av dem har åpnet andre "bilderedigeringsprogrammer" enn Paint(Brush)... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Jeg venter VELDIG i spenning på hva slags objektiv det egentlig blir, eller om denne tråden fortsetter i et par år til :) Jeg ser ikke at man skal kunne gå feil på noen av de anbefalte objektivene her så langt.

8786149[/snapback]

Hehe..

 

Jeg har egentlig bestemt meg for et 70-200mm f/4L uten IS, men venter nok en stund med å faktisk kjøpe det. Har ikke akkurat flust i penger, og jeg fikk for noen dager siden vite at jeg har blitt trukket 36% i skatt siden nyttår. Frikortet er sendt i posten i dag, og jeg venter rundt 2500 kroner på konto de nærmeste dagene.. :) I og med at jeg har litt penger der fra før av, kan jeg ikke se bort ifra at nytt objektiv blir kjøpt i løpet av denne måneden..

 

Men vi får se.. Valget mitt er ihvertfall klart, så tråden kan vel egentlig stenges.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...