Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!


Anbefalte innlegg

"Chief Oysfaerg"'s tale er klar, dog noe udiplomatisk, men:

 

"TheBeast"... jeg tror du kjørte på 3.0Gz (500x6), ikke 4.0Ghz (500x8).

 

Det kan passe med tiden din. 17sek er *veldig* *veldig* dårlig dersom det hadde vært 4.0Ghz.

 

Eller så har du 15.000 viruses/spyware som kjører samtidig. :)

9438278[/snapback]

 

Hvis han har MSN gående - og kanskje noe annet stæsj også, kan det jo tenkes at det ikke er så mye CPUkraft igjen til spi.

 

MSN har en tendens til å suge 100% CPU-kraft fra tid til annen her. Forsåvidt det samme med opera, hvis antallet vinduer er stort nok :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:lol: :lol: :lol::)...kan du slå den?

9435738[/snapback]

 

Jeg hadde 12.9 sec på 3.98 Ghz på min gamle E6600 som nå er solgt, så ja. OG det var med minne som ikke klarte mer enn ca. 900 Mhz på 4-4-4-12.

 

EDIT: Dette var også på en nokså gammel installasjon av XP, med mye fragmenterte filer, og ingen wintweaks, utenom, Real time i oppgavebehandlig.

 

Det er lett å komme under 13 sec på under 4 Ghz ja, som oysfaerg, jeg og aspstein har sagt.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Begynner å bli utrolig offtopic her, men for å avslutte: Tiden er for bra til å være gjort på 3GHz. En E6400 på 3GHz ville vel gjort 1M på ~18,7sec. Den bør gjøre 1M på 4GHz på ~14sec. Tiden kan ikke sammenlignes med 4mb cache chipper.

 

Så det er vel en blanding av elendig klokk på minnet (2,5v er forresten alt for høyt for de fleste billigbrikker), lav ytelse på HK og OS fullt av drit og uten tweaks.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

TL1000S, :lol:

unskyld meg... "vi leker ikke overkloking" ;) Jeg vet hva jeg gjør, og jeg gjør slike ting på en nyliginstallert OS ;)....

jeg vil si i min forsvar at jeg har ikke begynt med superPI enda. Det var bare en resultat jeg fikk på 4 Ghz ;)

fram til nå har jeg drevet med overkloking av grafikkkortene mine og 3Dmarks 05 og 06...

systemmet var som sagt nyliginnstallert med bare noen få overklokingsprogrammer ;) (CPU-z, S&M, EVEREST, ATITOOL, SPEEDFAN og.l.) Jeg hadde ikke gjort noen tweaks.

 

Økonom - godt å se en som kan dette ;) Minnet er ganske dårlig, men det yter bra på 2,5 med kjøling og kjølig luft :)

 

tharshan - vi snakker om hva som ikke skal gjøres på slike arrangemang :D

 

ps. Jeg blir glad hvis jeg klarer å gå under 14 sec...skal gjobbe med saken og gå over fra Futuremarks til minne-klokking og superPI.

Lenke til kommentar
Får jeg gratis opphold siden jeg er kvalifisert, btw?

9442903[/snapback]

 

Jeg vet ikke det, men, du gjør en strålende jobb på hwbot. Sliter som en hest med å holde følge. :thumbup:

9442931[/snapback]

 

Du tar meg nok igjen nå, flytter inn på hybel i neste uke, og har ikke tid til så mye benching på hverdagene. Mulig det blir litt i helgene, men trenger SÅRT en fasekjøler. Blir nesten litt meningsløst å prøve å sette rekorder på vannkjøling og isbiter, selv om det har blitt 3 til nå. Bortsett fra et par bankers (som 3700+ Newcastle og Sempron 3200+ Winchester - fins ikke resultater for de to lol) kan det bli vrient å ta noen flere.

 

Med fase tror jeg 4600+ Toledo WR'en ryker, og jeg kjøpte Untouchable's 165 for en tid tilbake - som jeg er rimelig sikker på bryter 3,5-grensa med tilstrekkelig kjøling. Også det er isåfall WR. Opteron 152 WR'en står også i fare for å bli min med litt saftig kjøling :ph34r:

 

For ikke å nevne at jeg nettopp fikk en Celeron 356 ES for en slikk og ingenting + at det ligger en polert x6800 ES på bordet her :p

Lenke til kommentar
Grattis! Ikke værst det der! Hvilken spenning? og bruker du kjøling på dem?

9444270[/snapback]

 

Takker :)

Har et striker ex kort så brukte 2.25v på rammen.. Ja kjøpte meg en sånn dominator fan løst på digital impuls for et par måneder siden.. de var ganske varme på stock speed, så tenkte en liten vifte kan ikke skade..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...