Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ta bort mobil holder i Audi A4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en sånn mobilholder fra biltema? Hvis du lirker litt på holderen og gransker den litt så finner du nok fort ut om den er skrudd fast eller ikke.. Hvis den er det, så ville jeg byttet den ut med en mobilholder som passer mobilen din, slik at du slipper å se på de stygge skruehullene ;)

Lenke til kommentar

Mener at holderen er skrudd fast med to skruer inn fra passasjersiden. Du vil få to huller i siden der når du fjerner mobilholderen. Klarer kanskje fylle i med noe for å gjøre det litt mere diskret, men å få de helt bort blir nok verre.

 

Uansett tror jeg flere blir lurt av ledningen som henger under til å tro det er telefon. Usikker på hva den har som hensikt, muligens 12v stikk?

Lenke til kommentar
Mener at holderen er skrudd fast med to skruer inn fra passasjersiden. Du vil få to huller i siden der når du fjerner mobilholderen. Klarer kanskje fylle i med noe for å gjøre det litt mere diskret, men å få de helt bort blir nok verre.

 

Uansett tror jeg flere blir lurt av ledningen som henger under til å tro det er telefon. Usikker på hva den har som hensikt, muligens 12v stikk?

8755579[/snapback]

 

Ledningen går direkte inn i holderen og fram til der du fester mobilen. Er det ledninger som går gjennom festene kanskje. isåfall tar jeg den ikke bort. Kanskje like greit og finne seg en gammel mobil som passer der.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen mulighet for å bare skifte ut den som er der nå, med en ny, som passer til "dagens" telefoner?

8757389[/snapback]

Det der er jo en original Audi mobiltelefonholder.

 

Bare stikke på Møller og kjøpe til telefonen det (som er en Nokia). Fett med fastmontert telefon i bilen da. Kjøp et twin-SIM og du har samme nummer til biltelefon og til mobilen du har i lomma. ;)

Lenke til kommentar
Trodde ikke det var så enkelt jeg, men da kjøper jeg et nytt feste. Har de til de aller fleste av dagens modeller?

8758419[/snapback]

Det er ikke så enkelt.

 

Du må ikke misforstå bruken av dette mobil-festet i bilen din. Det er et originalt Audi mobil-/biltelefon-feste, som er laget for én type mobil. Festet kan ikke byttes for å tilpasses en annen mobil, feste passer en type mobil bare - og den må du kjøpe hos Møller (såvidt jeg vet).

 

Å få det telefon-festet i bilen din tror jeg vil si at bilen din er såkalt "phone prepeared" - altså telefonforberedt. Som er ekstrautstyr. Tipper at den kanskje er tilkoblet stereo'n din også slik at den muligens fungerer som en handsfree.

 

Mobilen som passer festet ditt er egentlig ikke en mobil, men et "telefonrør" med ledning som sitter fast i telefonholderen.

 

Svært mange Audi'er (A4'er vel og merke, A6 av samme genereasjon har telefonen innfelt i midtarmlenet) som har dette festet, men ganske få som har selve telefonen. Hadde jeg kjøpt en bil med dette festet hadde jeg definitivt kjøpt til en passende original telefon fra Møller. Synes det ser fett ut. ;)

 

Var og prøvde en A4 2004-modell på Møller for et år siden cirka. Der var det en original telefonholder (slik som din), og jeg spurte om hvor telefonen var. Det ante de ikke, men hvis jeg skulle kjøpe bilen skulle de i hvert fall sørge for at telefonen var på plass når jeg skrev under kontrakten sa de... ;) (Jeg kjøpte ikke bilen da, men.)

Lenke til kommentar

Nei.

 

Den typen han må ha er slik som denne:

 

Nokia6091Audifon.JPG

 

På bildet er det A4-modellen før din (B5, du har B6) - og også telefonmodellen før den som passer til din bil/holder, men de ligner. Og du ser hvilken type telefon som passer til telefonfestet i bilen din.

 

På Møller vet de med en gang hvilken telefon som passer din bil.

 

(Som du ser er dette en Nokia-telefon laget for Audi. Du ser den er merket både med Audi-logoen og Nokia-logoen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...