Gå til innhold

Utvide treningsdelen på forumet


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Treningsdelen på forumet, eller Sport og fritid som den heter, har blitt umåtelig populær. Det er faktisk veldig mange brukere med stor interesse og ikke minst kompetanse innenfor de fleste idretter og også kosthold. Jeg bladde meg litt bakover i Trening og kostholdsdelen og den inneholder vanvittig mange bra tråder som burde vært mer synlige. En større kategori for fysisk aktivitet er positivt på mange måter og når det finnes så mange ressurssterke brukere har vi alle forutsetninger for å danne et meget bra treningssamfunn her inne.

 

Det første jeg tenker er at vi må splitte kategorier og få opprettet følgende:

  • Styrketrening
  • Kosthold og tilskudd
  • Generell trening
  • Idrettsskader

Har dere forslag til kategorier som bør legges til, fjernes eller andre generelle synspunkt er det bare å komme med dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært ekstremt bra å ha et eget forum for BARE kosttilskudd. Men de fleste der ute vil vel antagelig ha det sammen med kosthold. Men hvis vi hadde et eget forum for bare kosttilskudd så slipper vi det maset om at man skal "forbedre kostholdet" "fiks kostholdet ditt" "spis mere mat" "Du trenger ikke kosttilskudd".... Hvis vi har et forum for BARE kosttilskudd så slipper vi det maset, så kan vi heller ha det maset på Kostholds forumet.

Lenke til kommentar
Treningsdelen på forumet, eller Sport og fritid som den heter, har blitt umåtelig populær. Det er faktisk veldig mange brukere med stor interesse og ikke minst kompetanse innenfor de fleste idretter og også kosthold. Jeg bladde meg litt bakover i Trening og kostholdsdelen og den inneholder vanvittig mange bra tråder som burde vært mer synlige. En større kategori for fysisk aktivitet er positivt på mange måter og når det finnes så mange ressurssterke brukere har vi alle forutsetninger for å danne et meget bra treningssamfunn her inne.

 

Det første jeg tenker er at vi må splitte kategorier og få opprettet følgende:


  •  
  • Styrketrening
     
  • Kosthold og tilskudd
     
  • Generell trening
     
  • Idrettsskader
     

Har dere forslag til kategorier som bør legges til, fjernes eller andre generelle synspunkt er det bare å komme med dem.

8717251[/snapback]

 

kan også være en ide å legge inn ennå et underforum:

"forebygging av idrettskader" hvor det kan diskuteres hvordan man kan forebygge idrettskader innen for forskjellige idrettsgrener.

Lenke til kommentar

Virker som en bra oppdeling dette wh1te!

 

 

kan også være en ide å legge inn ennå et underforum:

"forebygging av idrettskader" hvor det kan diskuteres hvordan man kan forebygge idrettskader innen for forskjellige idrettsgrener.

 

Det bør heller ikke bli for mye. Kanskje lurest å legge inn en sticky med "forebygging av skader" med det første, og evt. bare utvide om det blir for populært?

Lenke til kommentar
Det hadde vært ekstremt bra å ha et eget forum for BARE kosttilskudd. Men de fleste der ute vil vel antagelig ha det sammen med kosthold. Men hvis vi hadde et eget forum for bare kosttilskudd så slipper vi det maset om at man skal "forbedre kostholdet" "fiks kostholdet ditt" "spis mere mat" "Du trenger ikke kosttilskudd".... Hvis vi har et forum for BARE kosttilskudd så slipper vi det maset, så kan vi heller ha det maset på Kostholds forumet.

8717433[/snapback]

Da får man også et problem med masse 13-16-åringer som sløser ukepengene sine på kosttilskudd fordi de kun er i kosttilskudd-kategorien og ikke kostholds-kategorien.
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg litt om vil jeg nok ha fjernet Idrettsskader. Tror nok at ved å ha et eget forum for dette, vil folk stole litt for mye av det som blir skrevet der inne. Jeg tror nok ikke at kunnskapen er god nok her inne til at dette er helt forsvarlig. Dette er meget uheldig hvis noen tar råd her inne som god fisk da dette kan få konsekvenser for vedkommende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva med om vi lager en sticky (lysten kengdal?) på at det meste som blir sagt i den kategorien ikke kan stoles blindt på osv. Jeg mener vi bør ha en slik kategori, men kanskje ta et par forbehold.

Lenke til kommentar
Hva med om vi lager en sticky (lysten kengdal?) på at det meste som blir sagt i den kategorien ikke kan stoles blindt på osv. Jeg mener vi bør ha en slik kategori, men kanskje ta et par forbehold.

8724992[/snapback]

Ja, det kan jeg være enig i. Jeg kan godt skrive litt, så sender jeg deg en PM.

Lenke til kommentar
Viser min interesse.

 

"boyeminem" sitt forslag var bra, men vi bør ikke dele kategorien for mye, da blir det bare rot.

8719706[/snapback]

Dette har du helt rett i, Men jeg syntes det hadde vært greit å ha et forum for å faktisk forebygge idrettskader i alle idretter.

 

-espenynnh: uansett hvor man er på weben så skal man ta alt man leser med en god klype salt.

 

Husk: en god leser er en kritisk leser :thumbup:

Endret av boyeminem
Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg litt om vil jeg nok ha fjernet Idrettsskader. Tror nok at ved å ha et eget forum for dette, vil folk stole litt for mye av det som blir skrevet der inne. Jeg tror nok ikke at kunnskapen er god nok her inne til at dette er helt forsvarlig. Dette er meget uheldig hvis noen tar råd her inne som god fisk da dette kan få konsekvenser for vedkommende.

8724962[/snapback]

Dette er jo og tilfelle i større eller mindre grad i dei andre kategoriane på forumet, og for så vidt Internett generelt. Sånn sett burde sunn fornuftig og litt kritisk tenking ligge til grunn i ein sånn kategori og. Men er det eit problem går det fint å sette opp ein sticky.

Lenke til kommentar

Bare sett igang, trenger ikke for mange som det er sagt. Men kan vel trenges en eller to moderatorer til som kan stikke nesen inn der iblant. Kengdal?

 

Men en ting er at trådene allerede flyter over i hverandre, så blir nok litt rot selv med flere kategorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...