Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forstuet tommelen-Noe jeg kan gjøre?


3raz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å lage stuing av den? :wee:

 

spøk til fakta: Dra til legen, ta tiden til hjelp. En gang klemte jeg tommelen min under et lokk på en båt da jeg var på havet, det var enormt store bølger, og idet jeg fløy over en bølge, lettet lokket jeg satt på og jeg var i lufta, samme var lokket, og så kom tommelen min under lokket, på kanten, når båten traff vannet igjen etter bølgen, smelte lokket ned på tommelen og med dette falt jeg også ned på lokket, for jeg satt jo på det så trykket ble ekstra mye, jeg måtte svi av neggelen hos legen, den var helt blå. smerten var ubeskrivelig, hele døgnet.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ta deg en tur i badstu og en skikkelig kald dusj etterpå, repeter gjerne prosessen. Det får opp blodsirkulasjonen og dermed kroppens evne til å reparere skaden. Hvis du ikke har tilgang på badstu duger det godt å skifte mellom varmt og iskaldt i dusjen. :)

 

EDIT: Dette er selvsagt ingen mirakelkur, men da har du i hvert fall gjort noe for at det skal gå fortere.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Tja, på et lan i påsken sprang jeg alt jeg hadde bortover en mørk gymsal, og sparket uheldigvis den høyre tåa som satan inn i en passelig tykk kabel (som å sparke i en 15 cm høy dørkant av stål). Den gjør enda småvondt av og til, men tror den skal bedre seg snart. Legen ba meg komme tilbake i august om den fremdeles gjør vondt, så forstuelse kan vel være en langvarig ting?

Lenke til kommentar

Jeg er i den oppfatning at det går bedre når jeg prøver å bruke den mest mulig, jeg. Og at(er det gassbind det heter?) bare hjelper til med å holde den i ro så det ikke er vondt. Men jeg kan jo ta feil, har ikke akkurat store kunnskaper innenfor dette.

Lenke til kommentar

Jeg forstuet tommelen da jeg måkte en krakk ned i senga mi i ren frustrasjon etter en krangel for nærmere ett år siden. Kjenner fortsatt at skaden ikke er 100 % leget hvis jeg spiller Play Station eller f.eks bærer en pose med én fing (noe jeg heldigvis ikke gjør ofte).

 

Ganske utrolig at jeg den ikke har blitt helt frisk enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...