Gå til innhold

Oppgradering av stue-pc. CPU,RAM,HK.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittel sier, så skal jeg oppgradere følgede komponenter CPU,RAM,HK eventuelt skjermkort.

Maks pris 4000.

Her er det jeg har tenkt på:

OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250 775

Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz Socket775

Skjermkabel DVI-HDMI M/M 2 meter

Noen som har noen formeninger om oppsettet?

Kan PCen kobles til Plasmaen ved hjelp av kabelen som følger med? Altså via HDMI porten til HKet og til DVI kontakten på TVen.

Skal jeg satse på skjermkort istede for det innebygde i hovedkortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Med hovedkortet følger det med en HDMI->DVI så om du har en DVI kabel så trenger du ikke noen ekstra.

Men du vil trenge en DVI kabel, eller den du allerede har plukket ut.

Du trenger heller ikke noe annet skjermkort så lenge du ikke skal spille eller kjøre 1080p ettersom at hovedkortet kun har 1080i over HDMI utgangen.

Driver faktisk akkurat selv på og sette sammen en oppgradering med akkurat samme HK eneste jeg er usikker på er hvor stor CPU jeg må ha for og klare 1080p lagg fritt.

Den vil jo ikke sende ut 1080p, men må jo alikavell ha hardware for og spille det av.

Endret av Itw
Skrevet
Med hovedkortet følger det med en HDMI->DVI så om du har en DVI kabel så trenger du ikke noen ekstra.

Men du vil trenge en DVI kabel, eller den du allerede har plukket ut.

Du trenger heller ikke noe annet skjermkort så lenge du ikke skal spille eller kjøre 1080p ettersom at hovedkortet kun har 1080i over HDMI utgangen.

Driver faktisk akkurat selv på og sette sammen en oppgradering med akkurat samme HK eneste jeg er usikker på er hvor stor CPU jeg må ha for og klare 1080p lagg fritt.

Den vil jo ikke sende ut 1080p, men må jo alikavell ha hardware for og spille det av.

8712737[/snapback]

Toro du Intel Core 2 Duo E4400 2.0GHz Socket775 klarer å kjøre det lagg fritt?

Må jeg evt. opp til E6300?

Skrevet

Er akkurat det jeg også lurer på.

I dag kjører jeg akkurat 1080p med

Amd 64 3500+

XFX 7800GT

1.5gb minne

Men nå har jeg skjermkortet til og ta unna noe av jobben men hvor mye vet jeg ikke, men cpu kjører 100%

Men dual core skal jo være bedre til dette da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...