Gå til innhold

PCen henger seg: "piiip"-lyd ifra pc-høyttalerne


Aderlig

Anbefalte innlegg

OK, inatt (klokka fire), ble jeg vekt av en ekstremt høyfrekvent lyd ifra PC-høyttalerne, etter 10 sekunder, så stoppet det, og da jeg skrudde på skjermen, så var PCen temmelig fryst...

Jeg fikk da ikke startet den igjen, så jeg gikk å la meg.

 

Da jeg sto opp, så postet den uten problemer.

Men deretter skjedde det igjen: "piiiiiiiiiiiiiiiip" ifra pc-høyttalerne. Det skjedde helt plutselig, mens jeg leste på "sp0r nissen"-siden

 

Problemet nå er at PCen ikke starter... Jeg har tatt ut all unødvendig maskinvare, testet med forskjellige rambrikker, resatt bios osv.

Jeg har vannkjøling.

 

"piiiiiiiiiiip"-lyden er den samme som kom da jeg tok ut en rambrikke mens PCen var på, engang.

 

Denne posten kan muligens være til hjelp (nederst): http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=7...6605&highlight=

 

(I går kveld, så satt jeg PCen i vinduet å kjørte en xp1800 på 2 GHz, om det skulle ha noe med saken å gjøre, og jeg har voltmoddet til 2,1 volt)

 

Noen som har vært borti noe lignende før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knuty, viftene (hovedkort/vga/vifte til spenningregulatorene/og vannkjøling surrer og går) Men skal ikke se bort ifra at det er noe som blir for varmt.

 

svortevik: Det er ikke sånne pip det er snakk om. Når PCen hang seg i windows, så begynte PC-høyttalerne (de som du kobler til lydkortet, ikke bios-tingen), å pipe veldig høyt, og veldig høyfrekvent. Helt til jeg skrur av PCen. Skal jeg beskrive det?

"PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP!"

 

Jeg har ikke prøvd å skru ut lydkort, fordi det er så forbannet mye surr, men skal prøve nå. Håpe et det funker da....

Lenke til kommentar

OK, har testet litt igjen, til ingen nytte. Så jeg skrudde løs cpuen, den har ingen synlige skader, _men_ det er en ring rundt kjerna, en "svi-ring", men kan aldri tenke meg at den har blitt svidd, den har ligget på 35 grader hele tiden...

 

Jeg kan teste cpuen hos en kamerat i morra, for å se om den funker. Og ram.

 

Jeg er veldig takknemlig til dere som har svart :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...