Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n starter men ikke sjærmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PC'n starter men ikke sjærmen. jeg har montert til kabinett på pcn min å etter det så fikk jeg ikke sjærmen i gang. noen som vet hvordan jeg løser dette?

sjermen virket før jeg byttet kabinett, har samme strømforsyning.. alt sammen untatt kabinett.

8709905[/snapback]

Hei ja! Jeg har aldri hatt problemer med det. Men d som kan ha skjedd er at du akn ha vert statsik når du tok på skjermkortet, og at d kan ha ødelagt noe. Annbefales å bruke et armbånd som har jording, eller å ta i ramma før du rører noen komponenter inni.

Har du prøvd med en annen skjerm? Starter datan i d hele tatt?

Lenke til kommentar
PC'n starter men ikke sjærmen. jeg har montert til kabinett på pcn min å etter det så fikk jeg ikke sjærmen i gang. noen som vet hvordan jeg løser dette?

sjermen virket før jeg byttet kabinett, har samme strømforsyning.. alt sammen untatt kabinett.

8709905[/snapback]

Eller rettere sagt, hvordan kan du vite at datan starter. Når ikke skjermen funker. :cry:

Lenke til kommentar
PC'n starter men ikke sjærmen. jeg har montert til kabinett på pcn min å etter det så fikk jeg ikke sjærmen i gang. noen som vet hvordan jeg løser dette?

sjermen virket før jeg byttet kabinett, har samme strømforsyning.. alt sammen untatt kabinett.

8709905[/snapback]

du kan ha et tomt bios batteri, prøv å vent en time elns og prøv igjen eventuelt skifte batteriet. sikkert andre mulige forklaringer men bios batteriet er mitt største hint!.

Lenke til kommentar

1. Noen ka babler er ikke i, eller sitter løst. Dobbeltsjekk! (et lite hint kan være cpu

strømkontakten)

 

2. Det er mulig at hk kan ha kontakt med stålet i det nye kabinettet.

 

3. Det er en deffekt komponent som følge av bytte. Prøv å starte opp med minimum av

komponenter (kun de som trengs).

 

4. Om ingen av de 3 over ikke funker, må du teste komponent for komponent for å

finne synderen.

Lenke til kommentar
1. Noen ka babler er ikke i, eller sitter løst. Dobbeltsjekk! (et lite hint kan være cpu 

    strømkontakten)

 

2. Det er mulig at hk kan ha kontakt med stålet i det nye kabinettet.

 

3. Det er en deffekt komponent som følge av bytte. Prøv å starte opp med minimum av   

    komponenter (kun de som trengs).

 

4. Om ingen av de 3 over ikke funker, må du teste komponent for komponent for å

    finne synderen.

8711260[/snapback]

 

 

jea ill try thet ;) .. stress :p jj..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...