Gå til innhold

Thermaltake Toughpower 850, 1000 eller 1200?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok. My bad. :!: Men jeg tror jeg bestiller 1200 w fra Amentio til høsten jeg. Jeg har og pratet med Netshop.no som sier det er stor sjanse for at de vil ta inn den varen. Men de har ikke hørt fra leverandørene sine enda da. :!:

 

Så da blir det kanskje fra netshop da, med litt avslag kanskje. :) (Iom. at jeg kanskje skal kjøpe hele PCen der, utenom PSU og vannkjøling så bør jeg vel få litt avslag. I vertfall under 20 000 for hele oppsettet (det er eksl. vannkjøling da, det blir vel mere 23000 for hele oppsettet tror jeg). :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

har et par kommentarer til oppsettet..

 

Hvorfor E6700 når du kan handle E6600 som i bunn og grunn er samme greia men billigere?

 

Gå for Samsung 500GB istedet for Seagate 320GB. Stillegående, kjøligere, mer kapasitet, og ikke avskrekkende pris.

 

1200W er way overkill, og større psuer har gjerne dårligere virkningsgrad ved lavere effekt enn en mindre psu.

 

Ellers virker jo oppsettet greit, men vet ikke helt hva du skal med SLI på en 22" med 1680x1050 oppløsning, en 8800GTX vil lett klare å levere gode framerates i native oppløsning i de aller fleste av dagens spill...

Lenke til kommentar
har et par kommentarer til oppsettet..

 

Hvorfor E6700 når du kan handle E6600 som i bunn og grunn er samme greia men billigere?

 

Gå for Samsung 500GB istedet for Seagate 320GB. Stillegående, kjøligere,  mer kapasitet, og ikke avskrekkende pris.

 

1200W er way overkill, og større psuer har gjerne dårligere virkningsgrad ved lavere effekt enn en mindre psu.

 

Ellers virker jo oppsettet greit, men vet ikke helt hva du skal med SLI på en 22" med 1680x1050 oppløsning, en 8800GTX vil lett klare å levere gode framerates i native oppløsning i de aller fleste av dagens spill...

8839340[/snapback]

 

Den symboliserer en Core 2 Quad, skal ha det når de går ned i pris. :)

 

OT: Men er det noen som vet om P35 støtter CrossFire? Og hva bør jeg gå for? DDR3 eller DDR2? Noe bedre ytelse med DDR3?:)

 

Og en ting til, den funker vel like godt på lave hastigheter som mindre PSUer? Og det vil jo bli mindre slitasje. :)

 

PS: E6700 har vel extreme kjerne? Derfor den var så dyr før? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

"slitasje" er igrunn ikke et problem med et PSU så lenge du ikke gir den 100%+ last 24/7, noe som skjelden/aldri skjer i dag.

 

Et større psu vil også ha lavere effektivitet ved lav last enn et mindre psu, dvs. at du etterhvert kaster ganske mye effekt bort i varme når du ikke bruker psuet mer enn 20-30% (altså 2-300W av et 1200W psu), mens et 500-600W psu da er i "sonen" hvor det er mest effektivt.

 

Jeg ville gått for et Corsair HX620W psu.

 

E6700 er en vanlig modell over E6600.. 4MB cache og 2.6GHz hastighet. ergo ikke noe spesielt :p

Lenke til kommentar
1.2 kW er nok til å drive 2 systemer med 8800 i SLI, masse harddisker og overklokket Core 2-prossessor.  Men det er hans penger, og hvordan han bruker dem er vel hans business.

8839247[/snapback]

 

Hvilken PSU ville du ha valgt da Smirnoff? :) Si en som kunne vert smart, men er det fra TT så vil jeg ikke ha under 850 w. :) Hva med Odin PSUene? Skulle helst hatt en med 8 pin da, for å tenke litt ffremover. :)

Lenke til kommentar
Ok. My bad.  :!: Men jeg tror jeg bestiller 1200 w fra Amentio til høsten jeg. Jeg har og pratet med Netshop.no som sier det er stor sjanse for at de vil ta inn den varen. Men de har ikke hørt fra leverandørene sine enda da.  :!:

 

Så da blir det kanskje fra netshop da, med litt avslag kanskje. :) (Iom. at jeg kanskje skal kjøpe hele PCen der, utenom PSU og vannkjøling så bør jeg vel få litt avslag. I vertfall under 20 000 for hele oppsettet (det er eksl. vannkjøling da, det blir vel mere 23000 for hele oppsettet tror jeg). :)

8837936[/snapback]

 

 

Hvis du må ha den største, så er ikke Thermaltake Toughpower 1200 den største stort lenger.

Thermaltake kommer med to nye modeller i Toughpower serien på 1500w og 2000w.

post-49600-1182033630_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...