Gå til innhold

hvordan er økonomien blant ungdom?


PctsX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hva med å slutte å røyke?

8717090[/snapback]

Det er lettere sagt enn gjort....Siden du sa det så har du nesten garantert aldri røyka før

8717117[/snapback]

 

Jeg har sluttet å snuse og jeg vil påstå det er vanskeligere. Økonomien blir sterkere om man kvitter seg med sånne vaner, skal jeg si deg.

 

Jeg søkte på 5 jobber i fjor høst og fikk 3 av dem. En god søknad er alfa og omega.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Snusing er IKKE verre, snuste før og greid å slutte med det lett...Hadde snust i 4 år ca.

8717146[/snapback]

 

Det er lett å slutte å snuse, når man begynner å røyke i stedet vettu ;)

Lenke til kommentar
Snusing er IKKE verre, snuste før og greid å slutte med det lett...Hadde snust i 4 år ca.

8717146[/snapback]

 

Det er lett å slutte å snuse, når man begynner å røyke i stedet vettu ;)

8717148[/snapback]

Jeg gjorde begge samtidig...Har starta å snuse igjen for å prøve å slutte å røyke men funker dårlig

Lenke til kommentar
Jeg har aldri penger jeg....Må krite penger hver gang jeg skal ha røyk og div.

8717013[/snapback]

 

Er ikke verre enn å få seg en jobb. Det er ikke akkurat vanskelig nå til dags.

8717020[/snapback]

Jeg prøver men alle jobbene jeg har søkt på er opptatt....Prøvde norges dårligst betalte jobb "NorPost" men herregud det er så dårlig betalt for det arbeidet man gjør

8717046[/snapback]

Lag deg et CV og lever til samtlige steder. Å få jobb i Norge i dag er _veldig_ lett.

8717127[/snapback]

Det er lett å få seg jobb i dag, det skal jeg skrive under på vertfall.

Jeg sendte en søknad tidlig en kveld engang i vår og på ettermiddagen dagen etter hadde jeg fått jobben :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke sikker på trådstarters definisjon på ungdom, men jeg velger likevel å svare. Jeg er født i 1980, og min kommende konemor er født i 1985.

Vi har egentlig veldig god økonomi, selv med både hus- og billån.

Vi bruker ganske mye penger på oss selv, leiligheten, god mat osv. I tillegg sparer vi en liten slump i måneden.

 

Vi er "medlemmer" av DINK-klubben (Double Income, No Kids).

Lenke til kommentar

Jeg er 15år, skilte foreldre, Så får det "dobbelte" av dem mine venner får.

ogJA, vil se på meg sjølv som bortsjemt egentlig. Har alltid nok penger til det jeg vil. Spanderer slush på venner og den fineste jeg veit :love: .

Men denna helga har blitt bra! Pappa sa han skulle være med på å betale for en ny Cavigo Mito 125cc. :)

Men ikke jeg eller mine venner har penge problemer. Så sjølv vil si at vi er bortsjemte, og har god økonomi :)

 

Edit - glømte en "N" uten den ville jeg lagd et helt anna ord >.<

Endret av Bakkan
Lenke til kommentar

har 18.000 på kontoen

 

har hatt sommerjobb de to siste sommerne og jeg har fått meg jobb denne sommern også :)

 

har bodd hjemme frem til nå, skal flytte på hybel til høsten så det kan være greit med noen ekstra kroner

 

edit: har ikke jobba ved siden av skolen pga at jeg pendler

får 50 kroner i uka i ukelønn

Endret av Lazy_Boy
Lenke til kommentar
Det er lett å få seg jobb i dag, det skal jeg skrive under på vertfall.

Jeg sendte en søknad tidlig en kveld engang i vår og på ettermiddagen dagen etter hadde jeg fått jobben :)

8717212[/snapback]

Tror kanksje du hadde flaks.

Har flere venner som har problemer med å finne seg en jobb de kan trives med.

Men det er vel det som er problemet, de jobbene man kan trives med er det få av, mens foran samlebåndet på gilde er det flere av :p

Lenke til kommentar

Skal vi se, det er noe som ikke stemmer med økonomien min. Jeg har jobbet i 6 år nå, siden jeg var 13. Først 5år med avis og nå de siste par-tremånedene så har jeg fått meg skikkelig jobb. Avisjobben stjal bokstaveligtalt hver bidige helg og ødela konsentrasjonen på skolen mot 600-700 kroner i måneden. Timeslønn på rundt 20kroner.

 

Jeg har kjøpt meg det jeg har drømt om, gitarer, forsterkere, RC-bilder [for en del år siden], osv. Jeg har aldri hatt en skikkelig mobiltelefon eller noen klær som passer meg. Sånn sett har jeg ikke hatt noen god økonomi.

 

Foreldrene mine mener jeg burde prioritere pengene mine, men jeg synes strengt tatt ikke at å få en tusenlapp i halvåret til klær, firsør og telefon hadde vært for mye forlangt. Den gang ei.

 

Nå når jeg flytter på hybel etter sommeren derimot, så blir økonomien min sabla god. Det som er litt tragisk med det hele er at jeg har lovet foreldrene mine økonomisk støtte på både det ene og det andre når jeg blir stinn i gryn. Problemet er at de aldri har støttet meg økonomisk eller psykisk, så jeg vet ikke om de fortjener det.

 

Ja, det ser ut som at jeg blir stinn i gryn. :mrgreen:

 

Egentlig så lider ikke økonomien min noe nød, litt mange søsken, that's it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...