Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 100 2.3E starter ikke!? HJELP!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg var ute å kjørte her en dag da bilen plutselig lugget en gang, 5 min senere

stoppet den. Prøvde å starte den i 1 time før jeg fikk start, men den stoppet 3

min senere igjen og har stått siden.

Jeg har kommet fram til at jeg ikke får noen gnist på pluggen mine. Får heller

ikke noe reaksjon fra coil. Får kun + på coilen som er konstant, kommer ingne puls inn på -. På fordeleren er det noe elektronikk som gir signal til tenningsmodulen før coilen. Ut fra fordeleren går det 3 leder, 1(+), 2(0) og 3(-). Når jeg vrir om nøkkelen ett hakk, slik at tenningen står på, får jeg 12V mellom leder 1 og 3, og 5V mellom leder 2 og en av de andre. Denne spenningen er konstant, og endrer seg ikke når jeg vrir om nøkkel helt om slik at motoren snurrer. De samme målingene får jeg inn på spenningsmodulen, som er siste ledd før coilen.

Coil, plugger og kabler er i orden. Hva kan det være som er galt? Kan det være noe elektronikstyring før fordeler som har streiket?

 

Det dreier seg om en Audi 100 2.3E 5-cyl

 

På forhånd takk=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kammerat av meg hadde et lignende problem på en audi 80 2.0l, hos han var det rotoren som var gåen. Jeg ville tippet på at det var fordeleren eller rotoren din. Ikke det at jeg har så veldig mye peil på bil, så godt mulig at det er feil.. :p

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg var ute å kjørte her en dag da bilen plutselig lugget en gang, 5 min senere

stoppet den. Prøvde å starte den i 1 time før jeg fikk start, men den stoppet 3

min senere igjen og har stått siden.

Jeg har kommet fram til at jeg ikke får noen gnist på pluggen mine. Får heller

ikke noe reaksjon fra coil. Får kun + på coilen som er konstant, kommer ingne puls inn på -. På fordeleren er det noe elektronikk som gir signal til tenningsmodulen før coilen. Ut fra fordeleren går det 3 leder, 1(+), 2(0) og 3(-). Når jeg vrir om nøkkelen ett hakk, slik at tenningen står på, får jeg 12V mellom leder 1 og 3, og 5V mellom leder 2 og en av de andre. Denne spenningen er konstant, og endrer seg ikke når jeg vrir om nøkkel helt om slik at motoren snurrer. De samme målingene får jeg inn på spenningsmodulen, som er siste ledd før coilen.

Coil, plugger og kabler er i orden. Hva kan det være som er galt? Kan det være noe elektronikstyring før fordeler som har streiket?

 

Det dreier seg om en Audi 100 2.3E    5-cyl

 

På forhånd takk=)

8703795[/snapback]

 

 

 

Er nokk ikke rotoren som er ødelagt nei. Dette dreier seg om ledden før coilen. Elektronikken under rotoren er der jeg tror feilen er, men vet ikke sikkert=(

Lenke til kommentar

Du skal ha puls signal fra 0 kontakten.(hvit ledning) Kommer ann på om du har spenningsforsterker før eller etter kontakta. Skal da ha 1 volt eller 5 volt pulserende,likestrøm. Hvis du ikke får noe er hall-giveren defekt og du må bytte fordeler.

 

Husk at du MÅ ha tilført spenning. altså kontakt 1(+) og 3(-) må være tilkoblet. En hall giver induserer ikke en spenning. Letteste er og dytte en knappenål gjennom isolasjonen til signalspenningen (Hvis ledning) og måle mellom den og gods.

 

og du må kinne på motoren når du måler.

 

Er det slakk i fordeleren/rotoren? det er ganske vanlig... Koster et par hakk for ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...