Gå til innhold

Ny PSU, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Skal altså kjøpe ny strømforsyning, men kan ikke så mye om dette her!

 

Min foreløpige hardware:

 

Gigabyte GA965 ds3

xfx nVidia geforce 7900GT 256mb

Intel E6300 @2,7Ghz

Samsung 250GB x2

Corsair value 2x1GB

samsung sata cd\dvd+-

 

Ny psu skal kunne iallefall støtte overklokk og nytt skjermkort når jeg kommer så langt(tenker på 8800GTX eller det som vil være av nye skjermkort til høsten)

 

så hva kan anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med Hipern så risikerer du å få en OK strømforsyning som høres ut som en tornado (i mine ører).

 

Corsair (enig der coRnflEks), Seasonic og Mist (ikke modulære versjonen) ville jeg sett på for kraft OG stillhet.

 

Corsair ville blitt mitt førstevalg nå pga ytelse + lite støy + pris.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Av alle tester jeg har lest på nettet, så har enermax og thermaltake toughpower fått best kritikk.

Det er ikke blandt de billigste, da.

Lenke til kommentar
Med Hipern så risikerer du å få en OK strømforsyning som høres ut som en tornado (i mine ører).

 

Corsair (enig der coRnflEks), Seasonic og Mist (ikke modulære versjonen) ville jeg sett på for kraft OG stillhet.

 

Corsair ville blitt mitt førstevalg nå pga ytelse + lite støy + pris.

8703418[/snapback]

 

Tornado faktisk! :) Litt vel overdrevet det da.... Litt lyd er det, men tornado, nei hehehe

Lenke til kommentar
Med Hipern så risikerer du å få en OK strømforsyning som høres ut som en tornado (i mine ører).

 

Corsair (enig der coRnflEks), Seasonic og Mist (ikke modulære versjonen) ville jeg sett på for kraft OG stillhet.

 

Corsair ville blitt mitt førstevalg nå pga ytelse + lite støy + pris.

8703418[/snapback]

 

Enig meg nahojdat at Hipern bråker. Jeg har hatt en som paja.

Har nå Mist, og skal ikke ha noe annet... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har Hiper 580(Ikke modulær). Den lager litt lyd under kraftig belastning som spilling ol. Med pris/kvalitet forholdet er etter min mening noe av de beste i sin klasse. Enig i Mist/Seasonic dersom du har råd til disse. Da får du også helt stille strømfornyning. Uansett, husk at du ikke må se deg blind på pris. Da kan det bli langt dyrer en det lille du sparte på en "billig" PSU. HK og CPU kan bli ødelagt dersom du setter inn en ukurrant psu og "brenner" den.

Endret av Lordliberty
Lenke til kommentar
http://www.hardware.no/anbefalinger/stromf...rsyninger/39141

 

alle her er dugende strømforsyninger..

8703564[/snapback]

Uteom Fortron Source Zen 300 W. Den blir alt for svak. Ellers er alle der bra, men som resten av koret sier: Corsair...eller Seasonic. Tror disse sammarbeider eller noe slikt. Uansett, Corsair gir vist nok bedre garanti....

Endret av Lordliberty
Lenke til kommentar

Det er overflod med psu nå for tiden. se hws guide som ble lagt ut for en uke siden eller noe. Men jeg ville gått for http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LC6550SSG&mcat=c588 hvis jeg har dårlig råd. Jeg har lc power 420 watts og den er god! Ufatteligt lav pris på den. En Mist 500/600 watt hvis jeg har penger til det http://www.microplex.no/category.aspx?cat=345&mcat=c345 . Mist er det aller mest stillegående!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...