Gå til innhold

AGP aperture


Nimr0d

Anbefalte innlegg

Jeg fant en instilling i biosen, AGP aperture, der kunne jeg velge mellom 2,4,8,16,32,64,128 og 256

 

Den stod på 64, men jeg tok sjansen og satte den til 128.

 

I 3dmark står det:

 

Total Local Video Memory: 64MB

Total Local Texture Memory: 64MB

Total AGP Memory: 128MB

 

I powerstrip står det:

 

AGP aperture: 128MB

 

I Sisoft sandra står det:

Total memory: 64MB (64MB Video)(128MB AGP)

Texture memory: 192MB

 

Hva betyr egentlig alt dette? at jeg har fått mer skjermminne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fant en instilling i biosen, AGP aperture, der kunne jeg velge mellom 2,4,8,16,32,64,128 og 256

 

Den stod på 64, men jeg tok sjansen og satte den til 128.

 

[klippe]

 

I Sisoft sandra står det:

Total memory: 64MB (64MB Video)(128MB AGP)

Texture memory: 192MB

 

Hva betyr egentlig alt dette? at jeg har fått mer skjermminne?

 

Det betyr at hvor mye minne av systeminnet på hovedkortet ditt som kan brukes til å lagre teksturer i. Altså hvis en tekstur ikke får plass i videominnet ( som hos deg er 64MB ) vil den kunne lagres i systemminnet som er avsatt for skjermkortet ditt (128MB). Legg merke til at de færreste teksturer vil overstige det minnet du har på skjermkortet slik at de må overføres over AGP-bussen til systemminnet, samt at det er en del tap i ytelse på å lagre teksturene i systemminnet.

 

Men utviklingen går jo fremover (DOOM III bli interessant i så måte), så spill vil kreve mer, og ergo også mer teksturminne. Men da har man selvsagt fått seg et raskere skjermkort med mer minne :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har funnet AGP Aperture i biosen jeg også, den står på 64mb,

burde jeg sette den opp til 128mb ?

Jeg har Hercules 9700 pro..... ???

 

:: Morten ::

 

Du bør settte den til det kortet ditt har innebygget og i ditt tilfelle skal den settes på 128 om du ikke har fått et fabrikkort med 256 :)

Lenke til kommentar

Agp aperature size reffererer kun til hvor mye av system minne grafikkkortet ditt kan bruke når videominnet er fullt. Har du mindre enn 256 Mg ram så bør du la agp ap. size stå på 64 Mg. Over 256 Mg., bruk 1/3 del av system minnet ditt. Altså, har du 768 Mg ram, bruk 256 Mg til agp ap. size. Sørg for at du har nok system minne. Du får igjen i bedre ytelse.

Fred. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...