Gå til innhold

TES: hjelper det å oppgradere ram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bærbar pc med Core 2 Duo T7200 2.0 GHz, ATI Mobility Radeon X1600 256+256 vram og 1gb ram. Oblivion har rundt 10-15 FPS kanskje i skog med medium settings. Kan jeg gjøre dette bedre ved å oppgradere ram til 2gb? Eller er 1gb ram mer enn nok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel sjekke om Oblivion bruker mye ram ved og åpne spillet, spille litt, alt+tabbe det ned på oppgave linja, og få opp taskmanager og sjekke hvor mye ram som er brukt..

Jeg har 2 GB ram i min pc og bruker veldig mye ram, men så bruker Vista en god del selv også..

Skrevet

Jeg opplevde ikke særlig stor forskjell da jeg oppgraderte fra 1 til 2 gigabyte ram når jeg spilte Oblivion. Litt skuffende egentlig, med tanke på at det var den eneste grunnen til at jeg satt inn nye brikker.

Skrevet

Du har en linje i .ini fila hvor det står "iPreloadSizeLimit=26214400"

Vel, det står det på min maskin. Den kan økes hvis du har plass til det. Det er en egen tråd her som beskriver optimisering av ini fila.

Skrevet
Du har en linje i .ini fila hvor det står "iPreloadSizeLimit=26214400"

Vel, det står det på min maskin. Den kan økes hvis du har plass til det. Det er en egen tråd her som beskriver optimisering av ini fila.

8701118[/snapback]

Jeg vet, jeg gjorde det for lenge siden med tweakguides. Forman, sikker på at du ikke har fiksa på noen .ini-file?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...