Gå til innhold

Mens vi venter på Hitman-filmen


Exclusive

Anbefalte innlegg

akuratt sett filmen, jeg likte den. for noen ville skytescener ;P men, starten minnet meg veldig om serien dark angel. var nesten så jeg lurte på om det var Dark angel jeg satt og så på ,P

 

Er ikke bare deg som har lagt merke til at i begynnelsen av Hitman, når skuespiller navnene kommer over skjermen der man liksom ser oppveksten til agentene er stjelt fra James Camron sin serie Dark Angel. Det er ikke engang en remake. Er faen meg samme film (altså direkte rippet) Er ikke lenge siden jeg så igjennom Dark Angel serien for andre gang å la merke til dette umiddelbart. Litt rart at Camron gikk med på det egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
akuratt sett filmen, jeg likte den. for noen ville skytescener ;P men, starten minnet meg veldig om serien dark angel. var nesten så jeg lurte på om det var Dark angel jeg satt og så på ,P

 

Er ikke bare deg som har lagt merke til at i begynnelsen av Hitman, når skuespiller navnene kommer over skjermen der man liksom ser oppveksten til agentene er stjelt fra James Camron sin serie Dark Angel. Det er ikke engang en remake. Er faen meg samme film (altså direkte rippet) Er ikke lenge siden jeg så igjennom Dark Angel serien for andre gang å la merke til dette umiddelbart. Litt rart at Camron gikk med på det egentlig.

 

lol :lol: seriøst ??!

 

Er det -samme- scenene osv ? samme filmklippene ??

Hvis så, ja da er folka bak Hitman lammere i pannebrasken en jeg først antok..

Lenke til kommentar

Er endel av samme klippene ja. Man kjenner igjen den lille jenta med en gang, hun som Jessica Alba spiller som voksen. Må si jeg ble rimelig overgitt når jeg så det. Er også mange nøkkelscener fra Dark Angel. Blant annet når de skal klatre over gjerdet å soldatene ser 2 av de gjennom ett snikskytter sikte. Når de er låst fast på bunnen av bassenget er en annen. Men nå skal det sies at resten av Hitman filmen var rent søppel også da, så akkurat at den første scenen var ren kopi av en Dark Angel dro den ikke akkurat ned.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det var mye vi Hitman-fans kunne sette fingern på jo mer vi fikk høre om filmatiseringen's gang. Olyphant så ikke barsk nok ut, det er for mye fokus på action på bekostning av stealth, Agent 47 blir betatt av en kjerring osv. Men det er nå en gang slik at dette er to forskjellige mediumer og at til tross for store forandringer, så kan filmen absolutt stå på egne bein. The Bourne Ultimatum har feks. veldig lite med boka å gjøre, men er det en ræva film? Ikke akkurat.

 

Problemet er at Hitman ikke klarer dette i nevneverdig grad. Det føles rett og slett ut som en fattigmanns versjon av Bourne-filmene. Historien er ikke spesielt engasjerende, karakterene er nokså platte, actionscenene varierer i kvalitet og klippinga er til tider ganske rar. Så når filmen verken klarer å overføre spillenes kvaliteter eller stå på egne bein, så blir ikke dette spesielt imponerende saker.

 

Så nok engang ser vi at spill-til-film ikke fungerer.

 

2er_4429.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Absolutt ingen Hitman feeling av den filmen. Agent 47 skal være kald og analytisk, han skal ikke bli betatt av ei horete berte som må gå halvnaken rundt omkring i halve filmen. Greit nok at to medium skal forenes, men det kunne blitt gjort SÅ mye bedre!! Samtidig så ble det lagt alt for mye vekt på action istedet for rolige pianotråd scener, samt at actionscenene var uinteressante. Men, når kamphelikopteret entret banen så falt hele filmen i grus... makan til makkverk.

 

Terningkast 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...