Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: BMW 316i (E36) 1997


Anbefalte innlegg

Mye greit der gitt, selv skal jeg kjøpe karbonlook-emblem og de pedalsettene. :) Men for guds skyld, ikke kjøp led baklykter, det er så stygt. Da ville jeg heller ha kjøpt noe lignende som jeg har, det tar seg mye penere ut.

 

Skjer det noe på bilen ellers da? :) Sitter spent å venter på at bimmern min skal bli ferdig på hellakkering nå, gleder meg som en unge. :D

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går bra med bilen, men modifikasjonene er litt på vent på grunn av uventete kostnader så går litt treigere enn forventet.

 

Men hadde tenkt å kanskje kjøpe meg nye vinterdekk og felger nå. Originaldimensjonen på dekkene er 185/65/15, noen som vet om det funker bra med 225/40/18 da? Det er innenfor de lovlige +/- 5% uten ekstra godkjenning, men vil bare forsikre meg om at de passer på bilen? 18" er tross alt en del større enn 15" som står på nå.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefalt så breie dekk. Kjører du mye på snø og slapps vil du bare få planing, noe som er lite gøy.

 

På vinterdekk ville jeg gått til 195/65/15 så får du god komfor og helt greie kjøreegenskaper.

 

Til sommern kan du jo prøve deg på 225/45/17. Da skal du ikke få noen problemer med skjermkantene i fullastet bil så lenge du har riktig innpress i felgene.

 

 

Ut over det kan jeg anbefale www.bimmers.no som er en norsk nettside for BMW entusiaster.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hey, Leaf!

 

Takk for det. :)

 

Og det du nevner trenger ikke legges til "skal gjøres"-lista, skjønner du. ;)

 

Nå har jeg logoen hengende (det grønne wunderbaum-treet er fjerna nå, gammelt bilde):

post-103468-1196632272_thumb.jpg

 

Og når jeg var i Liverpool for noen dager siden kjøpte jeg denne, som skal inn i bilen i morra:

post-103468-1196632292_thumb.jpg

 

YNWA! ;)

Lenke til kommentar

Så det nå :blush:

 

Men det ser veldig bra ut, Hewitt!

Den nye Air Freshener'n så mye, mye bedre ut enn alle de Wunderbaumene du finner! :)

 

Vet ikke om det har blitt sagt, men har ikke sett det hvertfall.

Hvor mye kostet denne skjønnheten?

 

YNWA!

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Enig i det. Har ikke noe imot vanlige wunderbaum heller, hadde en grønn en før som jeg hadde på i en måned or so, men jeg liker mye bedre å ha noe som er litt mer personlig og som forteller noe om meg. Og siden jeg er massiv Liverpool-supporter, så er jo det rimelig naturlig. :)

 

For bilen betalte jeg 75 000. Helt grei pris med tanke på hva BMW-er går for (dyyyre i forhold til de flesta andre bilmerker), og med tanke på at det er et dyrt anlegg i og at bilen er og var i perfekt stand, men jeg var også litt "ung og dum" på den tiden, for å si det slik. Jeg ville bare ha en bil fort og kjapt og kjøpte da denne, som var den andre bilen jeg dro og så på. Kunne nok fått en litt lavere pris på en veldig lik bil om jeg hadde ventet litt mer, undersøkt litt mer og tatt meg av anlegg og slikt selv i ettertid, men. Fornøyd med bilen er jeg, så skal ikke klage.

Lenke til kommentar

Ikke så alt for ille pris egentlig, men så klart kunne du ha funnet noe billigere hadde du vært tålmodig. Det er lett å være etterpåklok. Jeg betalte bare 40 000 for min jeg, men så har jeg også kostet på min noen laken og da :) Jeg var fast bestemt på å ha rekkesekseren da jeg skulle skaffe en slik bil, og jeg lette lenge før jeg kom over min som var så billig grunnet lakkskader. Jeg så muligheten til restauering og nå er den nesten dønn strøken, med M3 styling og ny lakk :) BMW er tingen, også fattern skal ha BMW neste gang etter at han prøvde min, ble helt frelst fyren :D Synes det var litt vittig jeg da, sier litt om hvor bra disse bilene egentlig er.

 

Hvordan høres effektanlegget ditt ut forresten? Bråker det mye med tanke på motorstørrelsen din? Monterte effektanlegg nå nettopp jeg også, med to stk 3" rør. Det durer og brummer ganske godt i min nå i alle fall, effektanlegg er et must på disse bilene. Sjekk bilder i siggen, la ut masse nye i sisteposten i går :)

 

Vurderer å kjøpe litt anlegg i min også, men jeg satser på et godt frontsett og bakhøyttalere med egen forsterker, samt ny cd spiller. Sub kommer ikke inn i bilen min :p Men anlegget i bilen din så jo ikke så værst ut da, men har du også lukket kupe? Isåfall hvordan låter det med to 12" baki der?

 

Edit: Forresten, jeg så tidligere at du hadde lyst på hvite blinklys. Jeg har et par strøkne hvite blinklys for fremlyktene hvis du er interessert.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Ikke så alt for ille pris egentlig, men så klart kunne du ha funnet noe billigere hadde du vært tålmodig. Det er lett å være etterpåklok. Jeg betalte bare 40 000 for min jeg, men så har jeg også kostet på min noen laken og da :) Jeg var fast bestemt på å ha rekkesekseren da jeg skulle skaffe en slik bil, og jeg lette lenge før jeg kom over min som var så billig grunnet lakkskader. Jeg så muligheten til restauering og nå er den nesten dønn strøken, med M3 styling og ny lakk :) BMW er tingen, også fattern skal ha BMW neste gang etter at han prøvde min, ble helt frelst fyren :D Synes det var litt vittig jeg da, sier litt om hvor bra disse bilene egentlig er.

Prisen er som sagt helt grei, da med tanke på standen og anlegget, og den generelle prisen på BMW. Sjekka kjapt på Finn.no og var ikke så mye å spare på en 316 '96-98, men jeg kunne nok spart noen lapper om jeg hadde hatt litt mer is i magen. Men jeg var så gira på BMW og bil den gangen at jeg hadde enormt hastverk. :p

 

BMW-en din er utrolig fin ja, bedre enn min ;) Men så har du nok litt bedre råd enn stakkars skoleeleven som er meg :p Rekkesekser er deeeeilig, skal definitivt ha det på den kommende bilen min om noen år. Inntil da duger denne firesylinderen helt fint.

 

Hvordan høres effektanlegget ditt ut forresten? Bråker det mye med tanke på motorstørrelsen din? Monterte effektanlegg nå nettopp jeg også, med to stk 3" rør. Det durer og brummer ganske godt i min nå i alle fall, effektanlegg er et must på disse bilene. Sjekk bilder i siggen, la ut masse nye i sisteposten i går :)

Det høres ut som et lite monster. :D Elsker det, må ha litt lyd i en bil.

 

Vurderer å kjøpe litt anlegg i min også, men jeg satser på et godt frontsett og bakhøyttalere med egen forsterker, samt ny cd spiller. Sub kommer ikke inn i bilen min :p Men anlegget i bilen din så jo ikke så værst ut da, men har du også lukket kupe? Isåfall hvordan låter det med to 12" baki der?

Nå snakker du for avansert for bilkunnskapene mine, Brian. :p Hva vil lukket kupé si?

 

For å svare på hvordan det låter: fantastisk bra! Herlig dybde i lyden, skulle bare mangle da såpass som tidligere eier har kostet på seg med dette anlegget. Men lyden er fantastisk bra, og blir faktisk bare bedre jo høyere den er, noe det er sjelden jeg hører når jeg hører andre anlegg. Musikk i bil er noe av det aller viktigste for meg, så jeg er glad for at et så bra anlegg var med.

 

Edit: Forresten, jeg så tidligere at du hadde lyst på hvite blinklys. Jeg har et par strøkne hvite blinklys for fremlyktene hvis du er interessert.

Jeg kan være interessert ja, hvor mye? Ikke verdens beste økonomi før jul tho. :p

Lenke til kommentar

Lukket kupe vil si at du ikke har muligheter for å ta ned baksetene, og det er en stålplate bak baksetene. jeg har hørt at hvis det er en såkalt lukket kupe som det der, så er det ikke så enkelt å få bra lyd. Derfor lurte jeg på om du hadde det og hvordan det låt bare. :)

 

Kan ta noen bilder i morgen hvis jeg husker det, har litt korttidshukommelse iblant. Fant noen lignende på GS, og de kostet fra 600,- og oppover for de som lignet på de jeg har. Så hvis vi sier 350,- da, de er helt strøkne og ser nye ut.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Da tror jeg ikke jeg har lukket kupé. Dog har jeg aldri prøvd å ta ned baksetene, så skal ikke si noe helt sikkert. Men de to subene og de to forsterkerne går jo rimelig langt inn der, og det hadde kanskje ikke vært plass til det om det var lukket kupé?

 

Og ta for all del noen bilder hvis du husker det ja, det kan være interessant. :) Må tenke og regne litt på det, har innihampen med utgifter i desember. :p

Lenke til kommentar
Morn du

 

Har forslag til deler på BMW'en din!

 

Inntak på siden.

Grill

Emblem

Pedaler

Dødsråe hovedlykter m/blinklys

Baklys forslag 1 (LED)

Baklys forslag 2 (LED) (Personlig min favoritt)

Baklys forslag 3 (LED)

Instrument skiver

Instrument deksel

Sideblinklys

Labodører

Tåkelys

 

Har funnet alt på CapriZone Tuning. Orker ikke komme med mer forslag, all den diskret stylingen der vil jo hjelpe dødsmye :p

Glemte å legge linken til sia dems, HER!

Må innrømme at dette er første gangen jeg hører "lambodører" og "diskré" i samme setningen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...