Gå til innhold

Varmt GF8800 gts? hva er normalt?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lest (her og gogglet) litt rundt om temperaturer på gf8800 kort, noen sier 80c er normalt mens andre sier 60c.

 

Jeg har ett MSI GF8800 gts 640M,

er det virkelig standard at temperaturen skal ligge på 75c til 80c ide og 85c til 90c + på load ?

Har god lufting i kabinettet, to vifter inn og en ut.

Kortet er ikke klokket.

Hk temp er 45c

Cpu 40c (vannkjøling)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg sitter på XFX GeForce 8800GTS XXX som kjører nå på

600 Core speed og 2000 Memory. med stock kjøler ligger temp på 45 - 50 og 55 - 60 under load, så 80 grader hørtes for meg veldig mye ut. Men lest de ikke tar skade før 100+, så jeg tror du er trygg.

Lenke til kommentar

Hm, si det. Her er mine idle-temperaturer. GPU klyver vel til 60-65C ved last, men det varierer litt avhengig av om jeg har 92mm-vifta i døra i gang eller ikke. Akkurat nå er det litt kjølig om dagene, så når det blir sommerlig i været vil det kanskje øke noen grader. (Har også en 120mm bak i kabinettet). Kortet er klokket fra produsent i tillegg. (575/1700)

post-8710-1179951404_thumb.jpg

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Takker for svarene

 

Nå viser NVIDIA Monitor cpu 37c System 43c gpu 80c

Her må det være noe galt med kortet mitt, har msi kanskje vært litt slurvete med monteringen (kjølepasta)?

 

jeg får plukke av kjøleren i morgen å se, kanskje det hjelper med litt ny pasta.

Lenke til kommentar
Takker for svarene

 

Nå viser NVIDIA Monitor  cpu 37c   System 43c   gpu  80c

Her må det være noe galt med kortet mitt, har msi kanskje vært litt slurvete med monteringen (kjølepasta)?

 

jeg får plukke av kjøleren i morgen å se, kanskje det hjelper med litt ny pasta.

8685240[/snapback]

Det er ikke noe galt. De fleste G80 kort er varme. Du har satt vifta til 100% vel. Har du dårlig luft-sirkulasjon i kabinettet, dette opplevde jeg var viktig.

 

Edit: Så at du har fler vifter i kabinettet. De holder nok ikke til å holde kortet kjølig, men ikke misforstå det er ikke noe galt og det tar ikke skade av de temperaturene. Jeg tok selv av noen av de metal platene(ved kortplassene i kab) og satte en liten cpu vifte bak som tok ca 10 grader fra gpu alene på min rpm.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Har selv nettopp anskaffet meg et Foxconn 8800GTS. Idle ligger temperaturen på ca 60 med kabinettdøra åpen, og litt over 70 med kabinettdøra igjen. Synes dette er veldig høye temperaturer. Jeg har to 120 mm vifter i kabinettet + 2 80mm vifter som blåser direkte på skjermkotrtet fra et pci slot.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe galt. De fleste G80 kort er varme. Du har satt vifta til 100% vel. Har du dårlig luft-sirkulasjon i kabinettet, dette opplevde jeg var viktig.

 

Edit: Så at du har fler vifter i kabinettet. De holder nok ikke til å holde kortet kjølig, men ikke misforstå det er ikke noe galt og det tar ikke skade av de temperaturene. Jeg tok selv av noen av de metal platene(ved kortplassene i kab) og satte en liten cpu vifte bak som tok ca 10 grader fra gpu alene på min rpm.

8685366[/snapback]

 

Joda, de er varme, men tingen her er jo at meg selv og trådstarter har begge 8800GTS fra MSI, og mitt er jo overklokket i tillegg. Likevel har jeg en god del lavere temperaturer. Synes 80C er altfor mye, så det må være noe som ikke sitter som det skal.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Det er ikke noe galt. De fleste G80 kort er varme. Du har satt vifta til 100% vel. Har du dårlig luft-sirkulasjon i kabinettet, dette opplevde jeg var viktig.

 

Edit: Så at du har fler vifter i kabinettet. De holder nok ikke til å holde kortet kjølig, men ikke misforstå det er ikke noe galt og det tar ikke skade av de temperaturene. Jeg tok selv av noen av de metal platene(ved kortplassene i kab) og satte en liten cpu vifte bak som tok ca 10 grader fra gpu alene på min rpm.

8685366[/snapback]

 

Joda, de er varme, men tingen her er jo at meg selv og trådstarter har begge 8800GTS fra MSI, og mitt er jo overklokket i tillegg. Likevel har jeg en god del lavere temperaturer. Synes 80C er altfor mye, så det må være noe som ikke sitter som det skal.

8685478[/snapback]

Det skal jo være det samme om de er fra forskjellige levrandører(MSI, XFX osv). Men det som er poenget er vis at du har lite luft-sirkulasjon nede ved kortet er det stor sannsynelighet for at det er her synderen sitter. Prøv å ta av kabinett døre og se hva som skjer med tempen. Først kan du kjenne nede på døra der kortet er sånn ca, dette gjøres før du tar den av. Da kan du nok kjenne at døra er ganske varm.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har også tatt av sidedøren til kabinette, gpu 76c ide.

Det er lang unna 50c - 60c

 

Edit..

Har montert en 120 vifte i side døren som blåser rett på skjermkortet

 

Har tenkt på vannblokk til gpu, denne ser fin ut men er litt dyr synes jeg.

Er ikke akkurat lagd av penger.

Endret av riwilb
Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har også tatt av sidedøren til kabinette, gpu 76c ide.

Det er lang unna 50c - 60c

 

Edit..

Har montert en 120 vifte i side døren som blåser rett på skjermkortet

 

Har tenkt på vannblokk til gpu, denne ser fin ut men er litt dyr synes jeg.

Er ikke akkurat lagd av penger.

8685784[/snapback]

OK, trekker tilbake alt jeg har sagt om normale temperaturer. Disse er høye, og du må gjøre noe med dem. En vannblokk kan jo være greit, men har du vannkjøling i resten av systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...