Gå til innhold

Islam og vantro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg har sett disse versene brukt som belegg for hat mot ikke-muslimer på ekstremistfora som f.eks www.sindbad.se og www.noor.se. Det har dessverre blitt registreringsplikt der nå, men jeg har vært der og lest innlegg i flere år, og verre hat og intoleranse mot ikke-muslimer har jeg sjelden sett. Sistnevnte forum er verst, da de mest hardbarkete jihad-tilhengerne i Sverige har yngleplass der.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nå forundrer det meg ikke at de er sanne, bare se på bibelen..

 

1Mos 17,10-14

"Dette er den pakten dere skal holde, pakten mellom meg og dere og etterkommerne dine: Alle menn og gutter hos dere skal omskjæres. Dere skal la forhuden skjæres av, og det skal være tegnet på pakten mellom meg og dere. I slekt etter slekt skal hvert guttebarn hos dere omskjæres når det er åtte dager gammelt, både de som er født i huset, og de som er kjøpt for penger hos fremmede, som ikke er av din ætt. Omskjæres skal både de som er født i ditt hus, og de du har kjøpt for penger. Slik skal min pakt vise seg på kroppen deres, en evig pakt. Men den mann som er uomskåret, som ikke har fått forhuden skåret bort, han skal utryddes av sitt folk; for han har brutt min pakt."

 

dette var det GT, det står mye annet sykt der også. men her har du noe fra NT, det som prester og dagens kristne bruker mest:

Ef 05,22

22 De gifte kvinner skal underordne seg under mennene sine som under Herren selv. 23 For mannen er kvinnens hode, slik Kristus er kirkens hode; han er frelser for sitt legeme. 24 Likesom kirken underordner seg under Kristus, skal en kvinne underordne seg under sin mann i alt.

 

Det forbauser meg ikke om dette var langt strengere på latin.. Jeg husker ikke hvor eg har sett verre ting, men jeg vet de er i biblen, folk tar for gitt det prestene sier, men de plukker jo bare ut det de vil vi skal høre. Og som vi alle vet var ikke vi kristne noe bedre før, jeg føler bare at islam ligger litt etter, kvinnene i kristendommen skulle også tildekke ansiktet, men det gjør vi ikke lenger, nå slutter også kvinnlige muslimer å tildekke ansiktet.

 

Axl F

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...