Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utlending robbet meg


Anbefalte innlegg

Her er case'en:

 

Var på trening, under treningen ble jeg frastjelt mobil, penger og busskort(bare jeg, tyven gikk sikkert etter den med det stiligste anntrekket - der var det mest å hente).

 

Etter mye leting fikk jeg tak i idioten, mobil og busskort fikk jeg tilbake, pengene kunne jeg se langt etter - han hadde de ikke på seg. Han fikk gjennomgå av ledelsen der jeg trente, de ringte hjem til foreldrene og slikt(han er utlending, foreldrene bryr seg ikke, så det hjalp jo ikke noe).

 

Bør jeg anmelde han? Hva får jeg ut av det?

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva vil jeg tjene på det? Får vel helt sikkert ikke tilbake pengene mine, og det skal vel mye til før politiet tar seg tid til en sak som dette? De er for opptatt med å ta mopedister..

 

Det er snakk om en gutt som for tiden går første året på ungdomsskolen, skal vel mye til før han får noen form for straff. Det er ikke snakk om store pengebeløp, ~500 kroner.

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Jeg synes du burde annmelde han, vis det var mye penger kan du få dem tilbake, og han kan bli dømt, og må sone. Det er viktig å slå ned på de utlendingene som gjør sånt, få dem bort!

8668366[/snapback]

 

Enhver som gjør noe sånt skal straffes for det. Vi er alle mennesker vet du.

Lenke til kommentar
Det er dumt at han stjal, men hva har "utledning" med saken å gjøre? Er jo mange norske ungdom som stjeler og.

8668634[/snapback]

 

Jammen dette dreier seg tross alt om et menneske som er født med en annen hudfarge.

Utlendingen er sikkert tilogmed en Norsk statsborger, født i Norge, sannsynligvis en 2. eller 3.generasjons innvandrer..

Send ham hjem.

Lenke til kommentar

Jah. Det er mye bedre at de har det elendig i hjemlandet sitt enn at noen stjeler mobiltelefonen din.. SEND DE TIL BAGDAD!!

 

men hvor skal vi sende nordmenn som gjør noe galt? Er kanskje ikke så farlig siden vi "eier" og/eller "har mer krav på" landet enn andre?

 

 

Edit: (on-topic): Anmeld ham. Uansett om det skjer noe eller ikke, dersom han gjør noe annet kødd senere, vil man se en rekke anmeldelser (deriblant din) registrert på ham.

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
En tyv er en tyv, uavhengig av rase, hudfarge og nasjonalitet!

8668682[/snapback]

Meget bra sagt. :)

8668757[/snapback]

Det endrer ikke det faktum at man (i grovere saker enn denne) må behandle innvandrere og norske statsborgere annerledes (merk, jeg driter i hudfarge. jeg sier 'innvandrer'.) Vi må ikke bli en fristat for kjeltringer, selv om vi er godt på vei.
Lenke til kommentar

Når veldig mange her i Norge sier "utledning" så tenker de ikke på svensker/dansker/amerikanere/franskmenn/engelskmenn osv, men de tenker på folk fra Midtøsten, Afrika, forskjellige land i Øst-Europa o.l. Og hvorfor behandle innvandrere og fullt norske personer annerledes? En innvandrer har akkurat samme rettighetene i Norge hvis han/hun har statsborgerskap.

 

Ja, helt enig. Men at de takken for at de får bo her i et land uten krig og slikt er slikt som stjeling og vold. De som bryter loven av invandrere bør sendes hjem ved første forbrytelse! Hvis det var en nordmann burde han bli dømt etter loven.

8668703[/snapback]

Dømme innvandreren etter loven og da? ;)

Endret av neadii
Lenke til kommentar
En innvandrer har akkurat samme rettighetene i Norge hvis han/hun har statsborgerskap.

8668908[/snapback]

Vi tenker nå først og fremst på innvandrere uten norsk statsborgerskap. Og det norske statsborgerskapet bør være vanskeligere å få. Det gjør ikke de ærlige innvandrerne noe å bo noen år ekstra i Norge uten statsborgerskap, men det blir værre for kjeltringene.

 

Dømme innvandreren etter loven og da? ;)

8668908[/snapback]

Selvsagt, men loven bør endres en smule.
Lenke til kommentar
Vi tenker nå først og fremst på innvandrere uten norsk statsborgerskap. Og det norske statsborgerskapet bør være vanskeligere å få. Det gjør ikke de ærlige innvandrerne noe å bo noen år ekstra i Norge uten statsborgerskap, men det blir værre for kjeltringene.

Så klart kan loven være annerledes for de som ikke har lov til å bo her enda, men å putte alle under en kam er usaklig. :p (tror ordtaket var sånn :tease: )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...