Gå til innhold

Linux på Compaq?


SciBirg

Anbefalte innlegg

Har arvet min fars gamle Compaq Presario MMX (er ikke det PII?)

 

Nå er jo Compaq svært sær, var blant annet nødt til å bruke en reload CD for å reformatere all skiten av den.

 

Spørsmålet mitt er: med alle de integrerte komponentene (lyd, skjermkort etc) og alle særegenhetene til Compaq, er det mulig å innstallere Linux på den uten for mange problemer? Er nokså newbie men med litt hjelp klarer jeg en del.

 

Har forstått utifra forumet at Slackware er bra på gamle maskiner. Gjelder det også hvis jeg vil ha GUI? Liker veldig godt Gnome men kan kanskje prøve icewm hvis jeg må. Har også sett litt på Suse siden det skal være nokså enkelt å innstallere. Har prøvd å innstallere Mandrake 8.2 men det gikk SVÆRT dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke veldig erfaring med compaq, men den jeg har er at, bortestt fra at det er noe dritt, så bruker de noen kjente merker under sitt navn. Problemet er bare å finne ut hvilket merke det er. Og der kan ett program som Aida32 kansje hjelpe deg. Det jeg ville sett etter er blandt annet skjermkort, lydkort og chippset. Så kan du jo prøve å finne drivere på forhånd. Nå vet ikke jeg hvor erfaren du er med linux, men noen ville hatt probemer med å finne hardwaren i linux (meg for eks.).

Lenke til kommentar

jeg har en maskin, med MMX prosessor, 200 MHZ, 8 GB, og 96 mb ram, den kjører fint, både Red Hat 8.0 med GNOME, og windows. det går litt treigt inni mellom men det går ganske bra. det er den maskina jeg tester ting på. det er ganske gøy, men jeg synes den er litt dårlig, skal bygge ny til våren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...