Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil som jeg ikke får bort ...


Anbefalte innlegg

Hei. Har særiøst plagdes med dette så lenge nå at jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Etter at jeg formaterte PCen, virket alt som det skulle i en måneds tid. Men så begynte jeg å få opp en feilmelding. Feilmeldingen lyder slik:

 

Generic Host Process for Win32 Services Error

 

Så får jeg opp en sånn melding om jeg vil sende feilmeldingen til Microsoft eller ikke.

Hvis jeg nå prøver å gå inn på et program som spiller av lyd (f.eks. Winamp eller et spill), så fungerer ikke lyden.

Med det mener jeg at hvis jeg (eksempel) har åpnet Winamp, og spiller musikk og så får jeg meldingen, så kan jeg fortsette å spille av lyden uten problem.

Hvis jeg åpner Winamp ETTER at jeg har fått opp feilmeldingen, så fungerer ikke lyden. "Bad direct sound driver" eller noe slikt lyder meldingen.

 

Jeg søkte på denne feilen på internett, og jeg fant en hotfix

Microsoft's hotfix

 

Hotfixen hjalp! Men bare for en uke eller noe sånn. Nå får jeg opp feilmeldingen HVER gang jeg restarter PCen og uansett hvor mange ganger jeg installerer hotfix'en, så hjelper det ikke...

 

Som sagt så får jeg denne feilmeldingen HVER gang jeg restarter. Det vil si 2-3 minutter etter at jeg har restartet. En annen ting jeg har merket med feilmeldingen er at brannmuren min slutter å virke (bruker windows-brannmuren). Jeg ser ikke sammengeng...

 

Jeg leste også at denne feilmeldingen kun kommer når man bruker Windows XP Service Pack 2, og det kan jo stemme, fordi jeg har ikke merket feilen før jeg installerte Service Pack 2.

 

Så hva i svarte skal jeg gjøre for å få fikset dette? Jeg begynner å bli desperat. Om jeg ikke finner en løsning snart blir jeg tvunget til å formatere PCen og ikke installere Service Pack 2, noe som jeg helst vil unngå...

 

Så .. hjelp?! Er det noen som har sett lignende og kanskje har en løsning på problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se hva skjer når du avinstallerer SP2. Å avinstallere SP2 tar litt tid, men etterhvert vet du om det skyldes SP2 eller ikke.

 

At brannmuren sluttet å virke er litt suspekt. Kjør et antivirusprogramm HouseCall er et gratis online antivirusprogram.

 

Dersom ingenting virker kan du gjennopprette Windows med original-CD'en. Da taper du ingen brukerdata, man du må nyinstallere alle MS service packs..

 

Denne "repair"-prosessen er litt spesielt - enkelt å gjøre feil med det (datatap!), altså søk litt på nettet før du prøver det.. (du får to ganger et valg om nyinstallasjon av Windows, og første gang svarer du JA, andre gang NEI ("repair").

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...