margarin Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Jeg har lyst å lage min egen nettside bare for å lære dette. Men hvor begynner jeg.. Høres ut som jeg ikke har peiling, og det har jeg heller ikke. Kom med alle gode tips dere har!
perkristian1991 Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 har ikke veldig mye peil jeg heller, men kan vel svare deg dette siden ingen andre svarer deg. om du bare skal legge til bilder, dra de rundt og legge til tekst osv er vel www.piczo.com ol populære. om du skal programere den selv kan du enten finne en side som gir deg plass til filene dine, eller bare teste litt rundt på din egen harddisk. da startet iallefall jeg enkelt med html guider fra www.w3schools.com , enkelt og greit. derfra kan du gå vidre om du synes det var underholdende og lage nettsider på den måten. ellers har vel folk med mer erfaring bedre forslag,så post på
Frysning Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Html med JS er gøy, du kan også se på CGI-Script med ja, et språk av ditt valg. Flash er jo veldig aktuelt idag, men PHP er vel noe du bør kunne. Ruby on Rails er vel et bra rammeverk også, Perl er litt eldre men det funker det også. Du må nesten bare velge. Men du kan starte med Html, CSS og PHP. Det burde du komme langt med, JavaScript er et fint å anvende innimellom det overnevnte.
j000rn Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 (endret) Ruby on Rails er vel et bra rammeverk også, Perl er litt eldre men det funker det også. 8658877[/snapback] Det er ganske åpenbart at han som stilte spørsmålet ikke har engan det mest grunnlegende kunnskapen. Bra for deg at du fikk nevnet RoR, Perl, CGi, etc.. Første steg i riktig retning er å poste i riktig forum (der får du nok bedre svar enn du har fått her); https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=76 Endret 20. mai 2007 av jorn79
Zeph Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
Ståle Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 (endret) edit; jeg tror jeg tuller na.. nvm.. Endret 31. mai 2007 av Ståle
eigan Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Hva med å lese i Les før du poster - Oppslagsverk + FAQ
Orjanp Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Slutt å anbefal w3shools. Den er vissnok utdatert. http://www.htmldog.com er veien å gå. Ørjan...
Bakke Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 (endret) w3schools er da flott om du skal lære f.eks php/MySql... Edit: Men ja, det er noe utdatert på HTML delen. Endret 1. juni 2007 av Mr. Bakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå