Gå til innhold

Billån til 50 000 kroners bil


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å kjøpe en bil til ca 50 000,-

 

Hvis jeg vil betale den ned på ca 3 år, hva vil mnd beløpet bli ?

Egenkapitalen min er nesten 0, men hvis faren min stiller som kausjonist, da går det ?

 

eller ?

 

marius m

Endret av Marius66
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lån: 50 000 Egenkapital:0 Nedbetalingstid:3 år.

Kilde DNB.no

 

Betingelser

Månedlig terminbeløp inkl. gebyrer 1 702 kr

Herav andel Sikret Billån 0 kr

Lån inkludert gebyrer 52 910 kr

Nominell rente 6,70%

Effektiv rente 14,55%

Tinglysingsgebyr 1 450 kr

Etableringsgebyr 1 460 kr

Termingebyr 75 kr

 

 

© DnB NOR Finans

Lenke til kommentar
Lån: 50 000 Egenkapital:0 Nedbetalingstid:3 år.

Kilde DNB.no

 

Betingelser 

Månedlig terminbeløp inkl. gebyrer  1 702 kr 

Herav andel Sikret Billån  0 kr   

Lån inkludert gebyrer  52 910 kr   

Nominell rente  6,70%   

Effektiv rente  14,55%   

Tinglysingsgebyr  1 450 kr   

Etableringsgebyr  1 460 kr   

Termingebyr  75 kr   

 

 

© DnB NOR Finans

8655796[/snapback]

 

 

 

 

 

 

Takk for superraskt svar! :D

Lenke til kommentar

Jeg ser det står at man ikke skal kommentere innlegget over, men jeg bare må likevel. Hvordan er f.eks. "Spørsmål om billån" eller "jeg trenger billån" spesielt mer beskrivende for emnet enn bare kort og greit "billån" som trådstarter har benyttet seg av?

 

Jeg er klar over at det ligger i retningslinjene til forumet, men da burde da være mulig å bruke LITT skjønn i forskjellige tråder. Jeg er enig i at en heading som "hjelp" er dårlig, men i dette tilfellet er dette bare flisespikkeri.

Lenke til kommentar
Har du i tillegg litt egenkapital er lånet sikret.

 

Er bilen over 10 år gammel kan du ikke benytte billån. Da må du skaffe en kausjonist (foreldre)

8667390[/snapback]

 

 

Ok, kor mye må egenkapitalen ver på hvis d e ein bil t 50 000,-. ?

Ca. for å få d sikkra?

Lenke til kommentar

Min far er advokat. Han laerte meg som seks-aaring, at horer jeg ordet kausjon, skal jeg lope saa fort man kan. Aldri kausjoner for noen, heller ikke egne barn. Hvis man vil hjelpe f.eks. egne barn - gi dem cash i stedet. Aa stille som kausjonist blir lett det samme som aa donere belopet du kausjonerer for... Du maa ha raad til aa gi dem bort til den du kausjonerer for - og fole OK about it....

 

Ikke tenk paa kausjon...

Lenke til kommentar
Min far er advokat. Han laerte meg som seks-aaring, at horer jeg ordet kausjon, skal jeg lope saa fort man kan. Aldri kausjoner for noen, heller ikke egne barn. Hvis man vil hjelpe f.eks. egne barn - gi dem cash i stedet. Aa stille som kausjonist blir lett det samme som aa donere belopet du kausjonerer for... Du maa ha raad til aa gi dem bort til den du kausjonerer for - og fole OK about it....

 

Ikke tenk paa kausjon...

8675022[/snapback]

 

The curse of knowing to much!

 

Det er faktisk ikke alle foreldre som har 50K å gi bort, men som vet at barna betjener lånet sitt.

Lenke til kommentar
Aa stille som kausjonist er det samme som aa gi bort pengene sine.

8676770[/snapback]

Det var da fælt så pessimistiske vi var i dag da! Har aldri sett noen statisitkk på hvor mange kausjonssaker som går galt, men det er ikke mange. Så klart skal man ikke kausjonere i øst og vest, men til sine egne barn man stoler på ser jeg ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Aa stille som kausjonist er det samme som aa gi bort pengene sine.

8676770[/snapback]

Det var da fælt så pessimistiske vi var i dag da! Har aldri sett noen statisitkk på hvor mange kausjonssaker som går galt, men det er ikke mange. Så klart skal man ikke kausjonere i øst og vest, men til sine egne barn man stoler på ser jeg ikke noe problem.

8676843[/snapback]

Pappa siterer alltid professoren som sa "ALDRI kausjoner, heller ikke for egne barn" og "LOP hvis du horer ordet kausjon".

 

En pengegave er bedre, og skaper ikke mulig ondt blod.

Lenke til kommentar
Pappa siterer alltid professoren som sa "ALDRI kausjoner, heller ikke for egne barn" og "LOP hvis du horer ordet kausjon".

 

En pengegave er bedre, og skaper ikke mulig ondt blod.

8678052[/snapback]

De fleste foreldre har faktisk ikke råd til å gi barna sine større pengegaver.

Da jeg var 21 år og akkurat hadde begynt i ny jobb, så forventet jeg ikke at mamma skulle gi meg 70' til bil, men jeg forventet at hun skulle kausjonere for meg. Man får jo ikke lån om man ikke har lønnsslipper å vise til SELV om man er fullt kapabel til å betjene lånet.

Lenke til kommentar

Ok, kor mye må egenkapitalen ver på hvis d e ein bil t 50 000,-. ?

Ca. for å få d sikkra?

8673091[/snapback]

Sikret billån er noe annet. Da betaler man ca. 200 i mnd. Om man skulle bli arbeidsledig dekker banken terminbeølpet (Avdrag + renter i inntil 12 mnd.)

 

Normal EK (Egenkapital) er 10%. Med 10% EK får man som regel bedre rente også. Dvs. 5000 i EK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...