Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! :)

Skal snart gå til innkjøp av en sølvfarget VW Golf 5, 2004-2006 mod. :love:

Lurer litt på det med motorvolum. Står nemlig mellom 1.4 og 1.6, da førstnevnte er vesentlig rimeligere enn sistnevnte. Noen som har noen erfaring med disse bilene, og hvordan ytelsesforskjellene er? Det er fortrinnsvis 1.4 jeg har tenkt på, da jeg ikke har all verden å bruke på denne bilen. Er bare litt usikker på ytelsesforskjellene.

Har også tenkt til å style bilen en del. Sote rutene, sette på kule felger, parklys, anlegg etc. Noen som vet om noen gode sider med relevant info om styling til Golf 5? Gjerne med bilder også :D

Takk på forhånd, folkens! :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei folkens!  :)

Skal snart gå til innkjøp av en sølvfarget VW Golf 5, 2004-2006 mod.  :love:

Lurer litt på det med motorvolum. Står nemlig mellom 1.4 og 1.6, da førstnevnte er vesentlig rimeligere enn sistnevnte. Noen som har noen erfaring med disse bilene, og hvordan ytelsesforskjellene er? Det er fortrinnsvis 1.4 jeg har tenkt på, da jeg ikke har all verden å bruke på denne bilen. Er bare litt usikker på ytelsesforskjellene.

Har også tenkt til å style bilen en del. Sote rutene, sette på kule felger, parklys, anlegg etc. Noen som vet om noen gode sider med relevant info om styling til Golf 5? Gjerne med bilder også  :D

Takk på forhånd, folkens! :thumbup:

8649710[/snapback]

Fant en Golf 1,4 2004 modell på autodb. Denne har 75hk..

Fant også noen Golfer 1.6 2004-2006 mod. Disse hadde 102hk..

Regner med at du vil kjenne en viss forskjell på 75 og 102 hk.. Bilen er jo relativt liten og lett..

Her er spesifikasjoner på en 01 modell, tror ikke det er så veldig mye som er forandret med motor...

VW Golf 1.4 Firstline

Pris: 180.630,-

Motor:

Slagvolum: 1390 ccm

Antall syl: 4

Ytelse: 75 Hk

Dreiemoment: 128 Nm v/3300 o/min

Aks. 0 - 100: 13,5 sekunder

Toppfart: 171 kilometer i timen

Forbuk (vår måling): 0,77 liter per mi

Endret av Zentoo
Skrevet

Hvis du skal koste på den mye burde du kjøpe større motor eller så får du ingenting igjen for den hvis du skal selge den. Noe som du kanskje gjør for og få en sprekere bil etterhvert.

1.4 motoren er også for og si det rett ut en drittmotor. Skjørtebank er en av feilene som er ganske drastiske, men det går som regel på garanti. Har bytta motor i samme bil 3 ganger før, den ene var kundes feil da bunnpanna hadde tatt kvelden på en fartsdump.

Mulig dette var en spes periode? ikke sikker... Ville sjekket grundig først.

Styling til disse får du kasta etter deg så det er et godt utgangspunkt!

Hva er prisforskjellen på 1.4 og 1.6??

Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet

Hvis du skal koste på den mye burde du kjøpe større motor eller så får du ingenting igjen for den hvis du skal selge den. Noe som du kanskje gjør for og få en sprekere bil etterhvert.

Hva mener du med dette? Mener du at det er en såpass stor differanse i pris ved senere salg, hvis jeg velger å kjøpe en 1.4 fremfor en 1.6? Argumentasjon, takk!

Skrevet (endret)
Hva mener du med dette? Mener du at det er en såpass stor differanse i pris ved senere salg, hvis jeg velger å kjøpe en 1.4 fremfor en 1.6? Argumentasjon, takk!

8661156[/snapback]

personlig skjønner jeg ikke påenget å style en bil med 1,4l eller 1,6l til se ut som et fly, men går som en dass.. Og uansett om du har sprek eller treg motor må du ikke regne med å få noe igjen av det du stylet den opp for.. Kan til og med hende det senker verdien på bilen faktisk.

Nei, bruk heller de penga i en litt sprekere versjon å heller koste på bilen litt teknisk etterhvert med stabstager, dempere, felg osv...

edit.klart originalt styling elementer som passer bilen godt er noe annet

Endret av freddy85
Skrevet
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...