EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Etter konfirmasjonen skal jeg kjøpe meg lettsykkel. Men lurer på hvilken som er best. Skal kjøpe brukt. Er det da Cagiva Mito, Derbi GPR eller Aprilia RS ? Kan mye om lettsykler, klarte teorien på nett istad med 1 feil på første forsøk. Har et søskenbarn som nettopp har fått seg fir-hjuling (ATV), som jeg kan kjøre på. Er det giring med føttene på noen av syklene `? Vet at mange sånn tråder som dette her har dukket opp, men jeg vil være sikker. Ikke tenk på pris nå - Espen
greiven Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Tror jeg ville valgt Cagiva eller Aprilia. Utseendemessig synes jeg Aprilia er penere, men motormessige har vell Cagiva et pittelite-ørlite forsprang. OT: Hvor tok du test-prøven btw? Prove.no?
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Tror jeg ville valgt Cagiva eller Aprilia. Utseendemessig synes jeg Aprilia er penere, men motormessige har vell Cagiva et pittelite-ørlite forsprang. OT: Hvor tok du test-prøven btw? Prove.no? 8648799[/snapback] Prove.no ja. Er ikke moped nesten samme som lettsykkel ? Jeg tenker på mest driftsikrest jeg nå. Som går bra. Har tenkt meg et effektanlegg på sykkelen. Kanskje skifte filter å, men det vet jeg ikke hvordan jeg gjør .
greiven Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Mopedprøven er vell nogenlunde som lett ja. Men husk på at lett går mye fortere enn moped, derfor kan jeg tenke meg at det er litt forandring. Og skifte filter er ingen sak Veldig lett. Gidder ikke og forklare, men om jeg vet om noen som skal skifte filter en gang skal jeg gjerne ta bilder og vise hvordan du går fram
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Mopedprøven er vell nogenlunde som lett ja. Men husk på at lett går mye fortere enn moped, derfor kan jeg tenke meg at det er litt forandring. Og skifte filter er ingen sak Veldig lett. Gidder ikke og forklare, men om jeg vet om noen som skal skifte filter en gang skal jeg gjerne ta bilder og vise hvordan du går fram 8648962[/snapback] Takker. Du kan legge meg på msn. Sender på PM eller se i profilen.
ekwathne Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Jeg ville valgt Cagiva Mito. Av de tre er den den sprekeste. Pent utseende også. Men desverre dyr.
TASan Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Ser du sier du kan mye om lett sykler. Blir litt usikker når du spør om det er giring på føttene på noen av syklene. Så vidt jeg vet er det giring på føttene på alle lett sykler (da ser jeg bort ifra automat sykler, som scooter o.l).
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Ser du sier du kan mye om lett sykler.Blir litt usikker når du spør om det er giring på føttene på noen av syklene. Så vidt jeg vet er det giring på føttene på alle lett sykler (da ser jeg bort ifra automat sykler, som scooter o.l). 8649744[/snapback] Fikk vite dette av pappa. Er ikke første giret at du tar giret ned. Så andre opp o.s.v er ikke fri mellom 1 og 2 ?
Scotty Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 er ikke fri mellom 1 og 2 ? 8650142[/snapback] Du som vet så mye om lettsykler må jo vite at det er såklart riktig
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 er ikke fri mellom 1 og 2 ? 8650142[/snapback] Du som vet så mye om lettsykler må jo vite at det er såklart riktig 8650477[/snapback] vet en del Er bare straks 14år. Fikk vite dette av pappa idag. Men når jeg skal ha den i fri er det 1,fri,2,3 og 4. Da presser jeg ned til første, opp til fri(?), så opp til 2, 3 og 4. Er dette riktig ? (Fått all informasjon av pappa)
Scotty Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Fri, clutch - 1, clutch -klikkklikk - 2, clutch - 3, osv
Jankee Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Om ikkje biltilsynet har gjort større forandringer er prøven til lett MC lik prøven til tung MC, og ikkje lik mopedlappen. Og har mykje meir tilfelles med bil-teorien. Og når eg ser på vegvesen.no så er det same læreplan for klasse a1 og a http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?c...72675259&c=Page
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Men ATV, kan jeg ta det som en opplæring for Lettsykkellappen (A1) ? Jeg skjønte ikke det du sa Scotty er ikke giringen ; En gang ned (1 giret) En gang opp (fri) En gang opp (2.giret) En gang opp (3.giret) En gang opp (4.giret) Når turtallet synker, så girer jeg ned ved å trykke den ned.
greiven Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Men ATV, kan jeg ta det som en opplæring for Lettsykkellappen (A1) ? Jeg skjønte ikke det du sa Scotty er ikke giringen ; En gang ned (1 giret) En gang opp (fri) En gang opp (2.giret) En gang opp (3.giret) En gang opp (4.giret) Når turtallet synker, så girer jeg ned ved å trykke den ned. 8650674[/snapback] Riktig Og evt. 5 og 6 som også er opp Endret 19. mai 2007 av Kiimmeen
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Så har jo Cagiva'ne under 2000 7 gir.. 8650748[/snapback] Bedre med 7 gir ? Det er ikke 4 takter nei ?
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Kan jeg bruke ATV som opplæring for lettsykler med tanke på giring o.l ?
Evil-Duck Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 angående giringen som er snakk om her så girer du ikke 2 hakk , du tar jo bare opp et hakk fra 1-2 , det er bare at når du vil ha den i frå så tar du bare enten et halt hakk ned fra 2 eller halt hakk opp fra 1.
EspenFe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 angående giringen som er snakk om her så girer du ikke 2 hakk , du tar jo bare opp et hakk fra 1-2 , det er bare at når du vil ha den i frå så tar du bare enten et halt hakk ned fra 2 eller halt hakk opp fra 1. 8651079[/snapback] ok, men jeg vil ha svar, Går det an å oppkjøre (som læring) med fire-hjuling ?
TanglewoodD Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Går ikke ta oppkjøring, men er det en manuell gir kassa med over 4 gir på ATv-en ser jeg ikke noe problem i det å lære seg å kjøre, selvom det er veldig anderledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå