Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beste råd for vondt i halsen


Anbefalte innlegg

Er sengeliggende nå, tre dager før eksamen, med forkjølelse og veldig vondt i halsen. Eksamen er jeg ikke bekymret for, men heller hvordan jeg skal fortest mulig bli kvitt den vonde halsen?

 

Sitter å drikker te med honning i, hørt at det er bra, men er det noen som har erfaring fra mer effektive midler? (som går an å fås kjøpt reseptfritt og i butikk?) :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehm, melk...åkei, gammelt kjerringråd, og det føles deilig å drikke varm melk med honning i! Men sannheten er den at melk binder slim i halsen din, og hjelper veldig lite mot halsen. Kommer ikke til å gjøre halsen din bedre i lenger enn noen timer...Så sats på te, pastiller, hostepiller osv...

Lenke til kommentar
Isvann... bakteriene tåler ikke kulden like bra som deg.

8648309[/snapback]

Vann er grusomt å drikke når man har vondt i halsen.. Det er bare ting med kulsyre i som går ned bare..

 

Men etter at jeg var syk med vonde mandler her for noen uker siden så var jeg hos øre nese hals spesialist, og der fikk jeg verdens beste tips!

 

Ta et glass med vann, putt en t-skje salt i og rør rundt.. Ta så en slurk og gurgl det. Det skal IKKE svelges! Bare gurgles..

Saltet trekker ut noe fra slimhinnene i halsen.. Husker ikke helt hva han sa, men det er ikke så viktig.

Det funker! Og det er det viktigste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...