Gå til innhold

Fant mobil på fest


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe, kanskje sant.

 

Men hvis han hadde spurt, tror jeg flere enn 1 person hadde sagt at det var dems mobil...

8671320[/snapback]

Skal det rettferdiggjere tjuveri? Hadde eg funne ein tusenlapp i skogen ville eg tatt den. Ein mobiltelefon finnes det måter å spore og finne eigaren på.

Lenke til kommentar
hehe, kanskje sant.

 

Men hvis han hadde spurt, tror jeg flere enn 1 person hadde sagt at det var dems mobil...

8671320[/snapback]

Hva med å bare la den ligge? Den ligger jo tross alt i inne på en fest, og det er gode muligheter for at eieren faktisk vet at den ligger der. Hvis ikke, så finner han den sikkert hvis han leter.

 

"Jeg fant en mobil på en fest, så jeg tok den med meg hjem. Ingen har ringt og spurt meg etter den så da er det jo greit."

 

-Vel, kanskje ingen regnet med at du skulle ta med mobilen deres hjem?

Endret av Darx
Lenke til kommentar

En helt annen sak er at man faktisk er påbudt ved lov i norge å levere inn gjennstander man finner til hittgods. Så alle dere som finner mobiler eller lignende på gata/fester/whatever og beholder dem bryter faktisk loven.

 

En annen sak er at trådstarter faktisk sannsynligvis pr. definisjon har stjålet en mobil. Han har tatt med seg en gjennstand som ikke er hans fra et lokale han ikke selv eier. Det rette hadde vært å gitt den til vedkommende som arrangerte festen, evt. sagt i fra til han at du hadde funnet en mobil og kom til å levere den til politiet i tilfelle noen spurte etter den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg opplevde en gang at min N91 datt ned en trapp og ble ødelagt...

 

Meldte så dette til foriskringsselskapet. Fikk ikke til å bruke telefonen, da skjermen er ødelagtt osv.

 

Jeg fikk telefonen, eller penger erstattet mot en ny N95. Betalte mellomlegg selv.

 

Begynte å demontere N91, og forsøker å reparere denne, for å bruke mp3 spilleren på joggeturer. Satte i SIM kortet for moro skyld, og vips så virket telefonen :)

 

Kan den brukes eller hva skal jeg gjøre? Den er jo meldt ødelagt og erstattet.

Lenke til kommentar
Gjør politiet noe med mobilene de får inn a? Eller legger de dem bare i en pappeske på et mørkt rom..

8787206[/snapback]

Jada, de finner frem hammeren og knuser de.

Derfor mener jeg at å levere til politiet ikke alltid nødvendigvis er det smarteste. Dersom du finner en mobil er det bedre å kontakte politi/operatør/forsikringsselskap og spørre om telefonen er meldt savnet. Er den ikke meldt savnet innen noen uker, og du ikke klarer å spore opp eieren, ser ikke jeg helt vitsen med å levere den for destruering hos politiet, fremfor å beholde den selv.

 

Dersom jeg hadde mistet telefonen min ville jeg syntes det var bedre at en ærlig finner skulle få beholde den, enn at politiet skulle destruere den.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Jeg ble frastjålet mobilen min for noen år siden (det var en Nokia 8210, den gang den var relativt ny), og politiet sporet faktisk opp denne. De hadde en hel liste med personer som hadde brukt telefonen, og på telefonen var det klistret en gul Post-It med navnet på vedkommende de hadde hentet telefonen hos. Et par kompiser havnet i samme situasjon ikke så veldig lenge etterpå. Disse sakene ble imidlertid henlagt, det ble ikke gjennomført noen sporing. Jeg vet ikke om det er tilfeldig hvilke saker de velger, eller om sporing er noe de har sluttet med, bortsett fra i spesielle saker.

 

Uansett bør du selvsagt levere inn telefonen, at du ikke har hørt at noen har savnet den betyr ikke at det er greit å beholde den. Jeg ble frastjålet en telefon på fest en gang, denne var imidlertid defekt. Tyven fikk selvsagt ingen glede av den (og den kunne jo ikke spores heller), men det var fryktelig irriterende for meg da det var en dyr telefon jeg skulle levere inn på garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...