Gå til innhold

Microsofts nettlagring tar form


Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til å teste dette.

Husk det er ikke alle som kjører Linux på hjemmemaskinen. Det finnes "et pr stk" der ute med litt lavere komeptanse (meg selv inkludert!)

Fruen f.eks nekter å sette seg inn i Linux. Dersom dette blir en del av Microsoft Live anser jeg sjansene som gode for diverse feriebilder nå blir sikkerhets lagret på andre steder enn MIN maskin. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes dette ser ut som en spennende brukervennelig tjeneste imotsetning til gmailfs i Ubuntu.

8636081[/snapback]

Hva er det du synes er vanskelig med gmailfs? Virker som om du er overbevist om at en ikke-eksisterende løsning nødvendigvis må være bedre når den eventuelt kommer, men det er kanskje bare jeg som misforstår hva det er du egentlig mener.

Lenke til kommentar
En liten observasjon: er det ikke litt rart at så mange forventer at MS skal lage programmer for mange ulike nettlesere og platformer, og klager voldsomt over MS programmer som kun kan brukes på Windows. Jeg har ennå til gode å se noen som klager høylytt over at man ikke kan få Safari for Windows, eller som forventer at Apple skal gidde å lage det...

8635951[/snapback]

Det er ikkje nødvendigvis det at eg forventer at MS skal støtte alt av nettlesarar og plattformer. Poenget var at utvida støtte gjerne er til fordel for forbrukarane. Då det ikkje er alle som har til dømes Windows, men kanskje ønskjer å bruke denne tenesta, vil eg tru desse sett pris på at og deira OS blir støtta.

 

Grunnen til at eg syns det var litt rart at Safari ikkje var støtte er fordi dette er standard nettlesaren i OSX. Så når dei først vel å støtte OSX syns eg det virka logisk å støtte den nettlesaren alle har. Rett nok kan alle laste ned Firefox til OSX, men enkelte fortrekk gjerne andre nettlesarar og ønskjer å bruke desse. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bruk gmail da vel, gir 3GB. Monteres som vanlig filsystem i (K)ubuntu:

$ sudo aptitude install gmailfs

Installer en liten applet som gir deg beskjed om hvor mange uleste mail du har:

$ sudo aptitude install kcheckgmail

 

Too little too late MS.

8635021[/snapback]

For der får du jo god plass til store filer... 10MB max elrnåt?

Lenke til kommentar
For der får du jo god plass til store filer... 10MB max elrnåt?

8792111[/snapback]

Jeg har ikke sjekket om det er noen maks størrelse på gmailfs, du blander kanskje her med størrelse på vedlegg? Det er ingenting i veien med å dele opp en fil, og det forundrer meg i grunnen om ikke dette allerede er implementert i gmailfs, det er ihvertfall banalt å lage en wrapper som gjør det, er vel bare å se igjennom python skriptet, og legge det til hvis ikke, men det gidder jeg ikke nå.

 

Desuten tillater ikke Google slike programmer hvis man faktisk leser gjennom reglene for Gmail. Det skal kun brukes til e-post, ikke lagring.

8792439[/snapback]

Når lagringen faktisk skjer i form av mail og vedlegg, for det er vel nettopp det gmailfs gjør, så blir vel det et definisjonsspørsmål, men du finner sikkert mange her som er mer enn villige til å svi av noen kvelder på å diskutere akkurat det, lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...