Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Admin-konto finnes ikke. Hvordan installere prog.?


Anbefalte innlegg

God dag til dere alle.

Jeg sitter her med en ny Windows Vista Home Basic-maskin som jeg fått i hende fra en bekjent som ikke klarer å installere programmer på den. Vedkommende ønsker at jeg skal installere ting på den. Sånt er normalt kakebit, men denne gangen har jeg møtt på problemer, for Vista krever at jeg skriver inn et administratorpassord for å gi installasjonsfilene tilgang til systemet, dog dukker det ikke opp noe tekstfelt hvor jeg kan skrive inn dette passordet før jeg trykker på OK, så OK-knappen er grå og utrykkbar, mens avbryt-knappen er eneste alternativ.

 

Maskinen har fire brukere, alle er standardbrukere, en av dem passordbeskyttet. Så vidt jeg kan se eksisterer ingen administratorkonto. Jeg har derfor forsøkt å opprette en slik konto, men det lar seg ikke gjøre. Jeg har bedt en kamerat som har peiling om å ta en titt, men det hjalp ikke. Microsofts supportsider er saumfart uten hell. Nå står jeg på bar bakke med en maskin hvor det eneste jeg kan gjøre er å bruke standardprogrammene, og det vil jeg selvsagt ikke.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

Jeg kommer gjerne med tilleggsopplysninger om det trengs.

 

Mvh,

THEriksen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp ...

8624734[/snapback]

Det ser ut til at dette hjalp. Har nå mulighet til å installere, og har satt en av de fire standardbrukerne til administrator slik at det lar seg gjøre å installere uten å gå veien om sikkermodus hele tiden.

 

Mange takk for hjelpen til alle som bidro og som tenkte å bidra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...