Gå til innhold

Kommentarer på design til portefølje!


Anbefalte innlegg

Heisann. Driver å jobber litt med en portefølje hvor jeg skal presentere litt av arbeidet jeg har gjort innen grafisk design, webdesign etc. Så vil gjerne høre litt kommentarer om den sålangt. Hva passer ikke? Hva ser stygt ut? Hva bør forandres? Hva kan gjøres bedre? Hva bør legges til?

 

Her er siden, http://villamalve.com/folio/index.htm

Den er ikke ferdig enda, men vil bare høre litt kommentarer underveis. Banneret er heller ikke noe jeg tenker å bruke... Bare noe jeg la opp i mens.

 

EDIT: Dere må gjerne bemerke feil som oppstår også. Hva slags feil, og hvilken nettleser.

 

Takk for alle svar!

Endret av Cryptography
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke så altfor galt ut, dette. :)

 

Dog, jeg har alltid noen punkter;

  • Større tekst i meny, kan ikke gjemme den bort på den måten når den faktisk er det viktigste for brukervennligheten på en slik noenlunde enkel side
  • Linjehøyde i brødtekst - minst 1.5. Gjerne litt større tekststørrelse også
  • Det er generelt litt vanskelig med mørke designs, og hvit tekst på svart bakgrunn er ikke alltid det beste. Skru gjerne ned kontrasten på teksten, eller bruk for eksempel et bakgrunnsbilde med mønster bak teksten.
  • Meny settes opp med
    <ul id="meny">
    <li><a href="/tjenester/" title="Tjenester">Tjenester</a></li>
    ...
    </ul>


  • Ikke <br /> i brødteksten - bruk en <p> til hvert avsnitt. Footeren trenger ikke å være en egen div, men kan være en <p id="footer">. Bruk marginer til å justere avstand mellom avsnitt og elementer, ikke <br />

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...