Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av domene server, problem med å få maskinene


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en domene server jeg har byttet ut.

Den nye domene serveren er satt opp likt med den andre (domene navn, passord etc).

Men klient maskinene dukker ikke opp "på" den nye domene serveren.

 

Har meldt en maskin inn i domenet på nytt, men da ble det også laget en ny brukerprofil lokalt på maskinen.

 

Er det noen grei måte å gjøre dette på for å få "inn" maskinene på den nye serveren?

 

Takker så meget for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker

 

Jeg får feilmelding ved kjøring av dcpromo

Before you can install or remove Active Directory, you must remove Certificate Services

 

Jeg har allerede meldt et par maskiner inn på den nye serveren (opprettet ny bruker på klienten etc).

Da har vel dette blitt skikkelig skjev kjørt.

 

Er det noen måte jeg kan "melde" klientene inn på nyserveren uten å måtte lage ny bruker på klienten etc?

 

Huff :(

Lenke til kommentar

Joda, den er vist installert som domene kontroller.

Den ble installert uten at den gamle domene kontrolleren var til stede, jeg lagde bare et domene med samme navn, passord, brukere etc som det gamle....

 

Noen maskiner er "meldt" inn på denne nye serveren, men når jeg gjorde det ble det opprettet en ny bruker på klienten.... Det ble jo selvfølgelig skikkelig tungvindt.

 

Et skikkelig kliss.

Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med den gamle domenekontrolleren? Å lage nytt domene som du har prøvd på der funker bare ikke(et domene er mer enn et navn) Du må melde den nye domenekontrolleren inn i det gamle domenet, kjøre dcpromo og så fjerne den gamle domenekontrolleren.

 

Dette er litt kål selv om du gjør det riktig... ;)

Lenke til kommentar

Jepp, dette ble gjort på feil måte :blush:

Skulle ikke vært så rask på avtrekkeren.

 

Men er da litt lærdom :whistle:

 

Noen måte å gjøre dette på (har ikke mulighet for å kjøre opp den gamle).

Må jeg bare melde inn alle maskinene på den nye serveren og flytte profiler på klientene (er ikke så mange maskinene så det går bra, men dog...)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...