Gå til innhold

Bruke Connector/J til MySQL


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettop lastet ned Connector/J fra MySQL sin side. Jeg følger alle installasjonsinstrukser, men det dukker opp problemer når jeg prøver å bruke klassene i pakken. Jeg kopierer over org og com pakkene til harddisken og legger adressen til mappen hvor begge disse ligger i Path i windows. Når jeg skal bruke f.eks. Driver-klassen kommer det bare ClassNotFoundException. Dette tror jeg kommer av at ingen av filene i Connector/J er kompilert. Får man en ferdigkompilert pakke på nett eller må man kompilere selv, eller gjør jeg det feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kanskje ikke, det er den jeg har brukt. Kan egentlig ingenting om databasebehandling i Java, så dette er ganske så nytt for meg. Men går det ann å kompilere alle klassene i com og org mappa på en lett måte? Kjedelig å kompilere en og en fil.

Lenke til kommentar

Yej! Der fikk jeg det til. Fant ut at man kunne legge .jar-filen i ext mappa i jdk'en. Men nå har jeg fått det meste til å fungere, greide til og med å opprette og slette en database på min localhost, men dette her med navn på databaser skjønte jeg ikke helt. Altså når man skal koble seg opp mot en database måtte man skrive f.eks. "jdbc:mysql://localhost". Men hva om jeg skal koble meg til databaseserveren min på nettet? Har søkt en delog finner ingenting. Er det kanskje noen som kan forklare eller legge ut en link som viser hva man må skrive for å koble seg til riktig databaseserver? Synes det ble litt gresk for meg :roll:

Lenke til kommentar

Får det ikke til å fungere. Skriver inn dette: String url = "jdbc:mysql://195.47.247.64.norskwf.com";

 

Skulle ikke vært noe galt der?

 

Jeg får ihvertfall denne meldingen fra programmet:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Error: com.mysql.jdbc.CommunicationsException: Communications link failure due to underlying exception: 

** BEGIN NESTED EXCEPTION ** 

java.net.ConnectException
MESSAGE: Connection timed out: connect

STACKTRACE:

java.net.ConnectException: Connection timed out: connect
   at java.net.PlainSocketImpl.socketConnect(Native Method)
   at java.net.PlainSocketImpl.doConnect(PlainSocketImpl.java:333)
   at java.net.PlainSocketImpl.connectToAddress(PlainSocketImpl.java:195)
   at java.net.PlainSocketImpl.connect(PlainSocketImpl.java:182)
   at java.net.SocksSocketImpl.connect(SocksSocketImpl.java:366)
   at java.net.Socket.connect(Socket.java:519)
   at java.net.Socket.connect(Socket.java:469)
   at java.net.Socket.<init>(Socket.java:366)
   at java.net.Socket.<init>(Socket.java:208)
   at com.mysql.jdbc.StandardSocketFactory.connect(StandardSocketFactory.java:173)
   at com.mysql.jdbc.MysqlIO.<init>(MysqlIO.java:267)
   at com.mysql.jdbc.Connection.createNewIO(Connection.java:2739)
   at com.mysql.jdbc.Connection.<init>(Connection.java:1553)
   at com.mysql.jdbc.NonRegisteringDriver.connect(NonRegisteringDriver.java:266)
   at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:582)
   at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:185)
   at Database.main(Database.java:11)


** END NESTED EXCEPTION **



Last packet sent to the server was 40 ms ago.

Endret av kjey
Lenke til kommentar

Fungerer ikke :( Får opp samme melding. Jeg har webhotell hos www.one.com, kanskje det går ann å spørre dem?

 

Ihvertfall den IP-adressen jeg har lagt ut her fant jeg ut ved å kjøre et lite PHP-script ved å printe ut denne: $_SERVER['SERVER_ADDR']. Det er vel riktig IP å bruke det, eller er det jeg som er litt ute å kjører her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...