Gå til innhold

djuice Nonstop vs NetCom SmartTalk + SMSmania


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, Telenor har 299,- for ubegrenset sms og mms og en bittelitt høyere ringepris enn netcom

 

Netcom (ST og smsmania) har 299,- i mnd for kun 2000 sms og 99,- å ringe for, men man betaler for mms

 

Det er klart, for de fleste som kaller seg tungvektstekstere så er kanskje muligens smsmania et litt bedre tilbud, men sender man fler sms enn det eller begynner å sende mms så blir ST og smsmania relativt dyrt etter hvert.

Ringer man ikke i det heletatt og sender over 2000 sms og 50 mms så vil Nonstop lønne seg, i nesten alle andre tilfeller vil jeg si at SmartTalk + SMSmania er et bedre tilbud.

 

Hvis man ringer i 5 min vil ringeprisene være for ST: 3,39 og NS: 5,04.

Altså 1,65 kr forskjell, dette har jo ganske mye å si for de som ringer en del i tillegg.

 

Hvis man hver måned sender under 2000 sms, og ikke sender noen MMS vil man på en måte få 60 samtaler på 2 min, eller 30 samtaler på 5 min for 300 kr som er samme månedsavgift som Nonstop.

Lenke til kommentar

Nonstop lønner seg ikke i det hele tatt... Hvem er det som sender mer en et par MMS i måneden da?

 

For mitt bruk så blir SmartTalk + sms-mania 100 kroner billigere en Nonstop.

 

Jeg venter fortsatt på et bedre tilpasset abonnemang for oss tungbrukere av sms.

 

Jeg sender lett over 1000 sms i måneden, og ringer ikke så mye.

Grunnen for at jeg ikke ringer mye er rett og slett prisen.

 

Gleder meg til det blir fastpris, altså ringe og sende så mangen sms du vil for 300 kroner måneden.

Lenke til kommentar
Det har du rett i Delavar :)

Godt poeng.

 

Allikevel er det mange som bruker Nonstop, og ikke binder seg.

8613951[/snapback]

 

Det er faktis en del i Norge som sender GODT over 2000 sms i mnd og kanskje ringer kun til familien (Fri Familie) eller veldig lite sett i forhold til SMSkostnadene.

Men er enig i at det stort sett vil være Smart Talk + SMS mania som lønner seg =)

Lenke til kommentar
Det har du rett i Delavar :)

Godt poeng.

 

Allikevel er det mange som bruker Nonstop, og ikke binder seg.

8613951[/snapback]

 

Det er faktis en del i Norge som sender GODT over 2000 sms i mnd og kanskje ringer kun til familien (Fri Familie) eller veldig lite sett i forhold til SMSkostnadene.

Men er enig i at det stort sett vil være Smart Talk + SMS mania som lønner seg =)

8620334[/snapback]

 

Jeg regner med at jeg bytter til smarttalk fra chess king.. (det å ha samme telefonleverandør i 5 år kan vel ikke være lønnsomt.. Selvom jeg ikke lenger betaler noen årsavgift..)

 

må også regne med det at du kanskje har noen du ringer mye til også har netcom, da kan du legge til den som netcom familie( (eller hva de kaller det?).. Men om den du ringer mest til har telenor, så er vel telenor trådløs familie kanskje billigst..

 

jeg har vel ingen av delene, uansett men..

Lenke til kommentar
Man får 1500 i fratrekk på faktura ja. Hvis man skal kjøpe ny mobiltelefon, så er det jo greit å sjekke nettsidene fordi man ofte får mer enn 1500 i fratrekk på mobilen

8675635[/snapback]

 

Jepp, hvis jeg ikke regner helt feil vil 1500,- fratrekk faktura utgjøre ca 140 minutter ringing i mnd

(0,89 kr*140 min=124,6 kr *12 mnd= 1495 kr pr år)

 

Men som sagt, de som skifter mobil ofte bør sjekke hvordan nonstop substierer telefonene, fordi det kan ofte være mer enn 1500,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...