Gå til innhold

Kjøre Crossfire på SLI-klare hovedkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, det går ann å kjøre både CF eller SLI på et hovedkort så lenge det har 2xPCI-E porter.

 

Det er dog ikke OFFISIELL støtte for det, men det er ingen teknisk begrensning or det heller. Det vil være låst i driverene. Jeg har f.eks. er crossfire kort som jeg har kjørt SLI på. Jeg måtte bruke lett modifiserte drivere som ikke hadde SLI begrensningen i seg. Når du først bruker slike drivere, så er det ingen forskjell fra om du brukte et hovedkort med offisiell støtte.

 

Tilgjengeligheten på slike drivere gjør dog at pr. dags dato så er det relativt enkelt å kjøre SLI på crossfire, men ikke så enkelt å kjøre crossfire på SLI. Det finnes drivere for dette også, men støtten er ikke like bred, de oppdateres ikke like ofte osv. Hvis du allerede har bestemmt det for om du skal bruke CF eller SLI, så er det nok like greit å kjøpe et kort med offisiell støtte fra begynnelsen av.

 

Forslag til gode CF kort er:

- P5B (billig, basic men bra og god overklokker)

- P5W DH Deluxe (dyrere, masse ekstrautsyr på det, meget bra OC kort)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jo, det går ann å kjøre både CF eller SLI på et hovedkort så lenge det har 2xPCI-E porter.

 

Det er dog ikke OFFISIELL støtte for det, men det er ingen teknisk begrensning or det heller. Det vil være låst i driverene. Jeg har f.eks. er crossfire kort som jeg har kjørt SLI på. Jeg måtte bruke lett modifiserte drivere som ikke hadde SLI begrensningen i seg. Når du først bruker slike drivere, så er det ingen forskjell fra om du brukte et hovedkort med offisiell støtte.

 

Tilgjengeligheten på slike drivere gjør dog at pr. dags dato så er det relativt enkelt å kjøre SLI på crossfire, men ikke så enkelt å kjøre crossfire på SLI. Det finnes drivere for dette også, men støtten er ikke like bred, de oppdateres ikke like ofte osv. Hvis du allerede har bestemmt det for om du skal bruke CF eller SLI, så er det nok like greit å kjøpe et kort med offisiell støtte fra begynnelsen av.

 

Forslag til gode CF kort er:

- P5B (billig, basic men bra og god overklokker)

- P5W DH Deluxe (dyrere, masse ekstrautsyr på det, meget bra OC kort)

 

-Stigma

8603232[/snapback]

Trodde ikke det var mulig og kjøre cf på et sli kort, da cf hk har en innebygd chip\connection mellom pci-portene, mens sli kun bruker sli bridge.

 

Men, det er fullt mulig og bruke SLI på et CF hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...