aloras Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Jeg lurer på hvordan jeg kan få "frøse" videoen til et bilde. Slik at videoen stopper helt opp, har Pinnacle Studio 10 og Vegas 7. Jeg tenker på slik de gjør det f.eks. i 24, i introen der de presenterer personene. Takknemlig for svar
StupidNick Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 (endret) Er vel bare å åpne filmen i fullskjerm og trykke på print screen? edit: ser at jeg har misforstått.. Endret 13. mai 2007 av StupidNick
JohndoeMAKT Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Tenker du på at et avspillende klipp bare pauser opp? Er ikke det bare å stille avspillingshastigheten til null? I Vegas kalles det "velocity" om jeg husker rett.
aloras Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Aha, takker for hjelpen! ;D Men jeg kom over et lite problem til, og gidder ikke å lage nytt emne for dette. Det gjelder PIP ( Picture In Picture) i Vegas 7. Når jeg bruker PIP i Vegas, så vil ikke hele bilde vises. Jeg kan velge mellom "cut away all but section" og "cut away section". Begge desse funker dårlig synes jeg, siden jeg aldri får justert det skikkelig. Det jeg vil, er at jeg vil ha hele bilde, men bare minke størrelsen på det. Noen som skjønner?
Torbjørn T. Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Bruk Pan/Crop. Ta tak i hjørnet på den firkanten med ein F inni, og dra slik at den vert større.
aloras Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Bruk Pan/Crop. Ta tak i hjørnet på den firkanten med ein F inni, og dra slik at den vert større. 8601374[/snapback] Jeg har prøvd det der nå, men jeg har nesten samme problemet. Når jeg gjør den mindre ( på pan/crop) og tar den større med PIP så kan jeg ikke flytte på bildet. Kan du kanskje forklare meg steg for steg hvordan jeg mestrer PIP skikkelig?
Torbjørn T. Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Eg er ikkje akkurat nokon ekspert med Vegas, so eg veit ikkje kva du meiner med PIP. Det vil seie, eg veit kva det er (picture in picture) men eg veit ikkje akkurat kva i Vegas du meiner. Du kan flytte på bilete i Pan/Crop ogso, det er berre å flytte på heile den firkanten (som, i tilfelle du ikkje forstod det, representerer videoramma, altso kva ein ser).
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Bruk Pan/Crop. Ta tak i hjørnet på den firkanten med ein F inni, og dra slik at den vert større. 8601374[/snapback] Jeg har prøvd det der nå, men jeg har nesten samme problemet. Når jeg gjør den mindre ( på pan/crop) og tar den større med PIP så kan jeg ikke flytte på bildet. Kan du kanskje forklare meg steg for steg hvordan jeg mestrer PIP skikkelig? 8602823[/snapback] Jeg har også problemer med PIP i Vegas. Det går rett og slett ikke ann og få det skikkelig til. Måtte rett og slett gjøre det i AFX for å få det akkurat slikt jeg ville,
Torbjørn T. Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Kva var det du ville då? At AE er betre eigna for slikt kan eg godt tenke meg, men det er no ikkje noko stort problem å få til ein enkel PIP i Vegas. [NOR]Andreas: Eg lurer framleis på kva du meiner med PIP. Hadde vore kjekt med ei forklaring og/eller skjermskot.
Spöka Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Er vel bare å åpne filmen i fullskjerm og trykke på print screen? edit: ser at jeg har misforstått.. 8599612[/snapback] Øø... hvordan gjør man det?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Hvordan print-screen funker? Til høyre for F12-tasten sitter det en liten rakker som heter "Print Screen". Når du trykker på denne blir det tatt et bilde av akkurat det du ser på skjermen. Hvis du åpner feks. Paint etter du har trykket på denne tasten kan du lime inn bildet ditt (CTRL+V eller høyreklikk --> Lim inn). Da kommer bildet frem og du kan lagre det. Enkelt og greit.
Spöka Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Æhmm... ja.. sitter på laptop. Den har jo litt annet tastatur, men fant knappen likevel! Takker! Men anyway: Lurer på det samme! det går an i Movie Maker, men går det i Vegas 7? Endret 31. mai 2007 av kr0401
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå