Gå til innhold

Headset - HASTER


Anbefalte innlegg

For det første, sorry dobbelpostingen, men jeg trenger info veldig raskt.

 

Jeg er på jakt etter et nytt headset, som skal brukes bare til spill. Ønsker det skal inneholde mic. Ellers må kunne brukes på LAN.

 

Helst ikke mer enn 700 kroner.

 

Noen butikker i Stavanger som kan ha noe sånt? Trenger det imorgen.

 

Mvh

Allyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koss R-65B er det microfon på...personlig synest eg Koss er bra til spill...men eg har ikkje kos headset med mic...eg bruker Koss UR-30. De er greie til spill, behaglige puter rundt ørene og ikkje for stramme...vil du ha masse bass veit eg ikkje ka du skal velge men vil du ha en til spill...og mic så du f.eks kan snakke i Counter-Strike er nok R-65B et bra valg... håper du finner noe dugende! :smile:

Lenke til kommentar

Vennligst ikke post HASTER i headingen. Dette er bare støy, og ingen svarer deg raskere selv om det står haster der. Forventer du at folk prioriterer meldinger hvor det står haster?

 

Men, jeg skal ikke bare kjefte på deg :smile: Hvis du må ha et headset kjapt, tviler jeg på at du finner det her i byen. I hvert fall ett av skikkelig kvalitet. Det beste alternativet ditt er å prøve en hi-fi butikk, og kjøpe deg en billig pc mic i tillegg. Det lureste er å kjøpe et skikkelig headset nå, og så kjøpe deg en skikkelig mic (en Labtec for eksempel) på nettet. Headset med innebygd mic er sjelden av god kvalitet. Hvis du ikke bryr deg om kvalitet, kan du kjøpe en Microsoft Sidewinder Gamevoice (eller noe lignende). Denne har jeg sett på Telehuset her i byen.

Lenke til kommentar

Kjøpe først headset og så mic ???

Bruke bordmicrofon til spill ??

 

Du hakke mye peil...

 

Når man spiller på nettet og bruker programmer som f.eks RogerWilco, da må man ha headset med mic.

Dere kan like microsoft så lite dere vil, men skal du ha et headset som er helt greit til å spille med, er Gamevoice et bra valg. Du slipper dessuten å koble om fra høytalere til mic/headset når du skal spille. Det følger med en liten boks som du kobler høytalerene til, og en bryter som svitcher mellom høytalere ---> headset.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 23:35, picachu skrev:

Kjøpe først headset og så mic ???

Bruke bordmicrofon til spill ??


 

Vennligst hold en høflig tone her på forumet.

 

Å spille med bordmikroforn går forresten helt glimrende, jeg har selv gjort det under hele tiden jeg spilte Rainbow Six aktivt. Funket flott det.

 

Nå bruker jeg mine Sennheiser HD600 hodetelefoner (som er *skikkelige* hodetelefoner i forhold til skrapet som selges med både hodetelefon og mic i en SuperGamerVoicePro900 til latterlig dårlig kvalitet) og en Labtec kragemic setter jeg må meg når jeg bruk for voice. En løsning som gir mye bedre kvalitet enn MS sin Gamevoice.

Lenke til kommentar

Frekk tone ?

 

Har du prøvd MS GameVoice?

 

Vel...jeg har følgende:

 

Koss PortaPro = meget bra til musikk, overkill til spill

http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/SPdis...adForm&PORTAPRO

 

Labtech som du nevner = penger rett i dass

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info...11&GrpID=5&s=pl

 

Microsoft Gamevoice = glimrende til spill

http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=105348&name=

 

bruker de i UnrealTournament med RogerWilco

 

Det er ihvertfall min mening.

 

[ Denne Melding var redigert av: picachu på 2002-01-03 01:16 ]

Lenke til kommentar

leter etter det samma jeg

 

vill ha en mic på et bra headset...

men du får aldri begge tinga bra...enten suger micen eller headsettet...

bordmic eller slik som man klister på skjermen suger i forhold...da står den i veien eller du må lene deg til micen for at de andre skal høre deg klart...(sikkert ikke hvis du har en 500kr mic da, men jeg de jeg kjenner gjør det...mest pga vifte støy fra amd :razz:)

 

og på LAN er jo microsfot amevoice søppel man hører jo ikke en dritt, den er jo ikke isolert i hele tatt..

jeg lurer på om man kan kjøpe en mic og et bra headset og klistre de i sammen....

blir nokk ikke det samma

poenget mitt er ikke start og si at bordmic og sånn er supert, det er dritt i forhold til headset mic

Lenke til kommentar

Gjør som meg, bruk noen gode hodetelefoner til lyden. Jeg for min del bruker AKG K80, veldig ålreit lyd. Mikrofonen jeg bruker er den som er med i MS gamevoice, har det settet rundt halsen med mikrofonen rettet opp mot munnen, da får jeg bra lyd, og bra mic. Ikke minst får jeg brukt Gamevoice som jo er en genial oppfinnelse, den slår iallfall Roger Wilco uten problem.

 

Det beste av to verdener! :smile:

 

Kjetil A Gogstad

[email protected]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-03 01:14, picachu skrev:

Frekk tone ?


Har du prøvd MS GameVoice?


Vel...jeg har følgende:


Koss PortaPro = meget bra til musikk, overkill til spill



Labtech som du nevner = penger rett i dass



Microsoft Gamevoice = glimrende til spill



bruker de i UnrealTournament med RogerWilco


Det er ihvertfall min mening.


[ Denne Melding var redigert av: picachu på 2002-01-03 01:16 ]


 

Jeg har da nettopp sagt at du *ikke* skal kjøpe hodetelefon og mic integrert. Og så kommer du med en link til et slikt system. Les posten min før du svarer.

 

Som Kjetil sier, kjøp en god hodetelefon og en god separat mic. Gjerne kjøp en collar mic.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-01 23:48, zimen skrev:

Trust 410 bass headset!!!

Det gav jeg kun 320kr for og er møkka fornøyd!

Får litt vondt i ørene etter 7 timer konstant cs spilling, men pytt pytt. :smile:




 

Nei vel, ikke legg merke til hva jeg sier.. Men dere går glipp av et veldig bra headset !inkludert! mic til en veldig billig pris!

Lenke til kommentar

hrm.. re: gamevoice til cs og sånt

 

ikke gidd. kjøpte en sånn, prøvde den i en time eller to (rett etter cs 1.3 kom), også stod den og støvet ned i et par måneder..

 

headset'et er ukomfortabelt, lyden er dårlig, og den duppedingsen som skal kontrollere hvem du snakker med, er et helvete å benytte samtidig som man muser rundt.

 

kjøp heller et skikkelig headset og snekre på en fin liten mic.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet+1374861

Koss, Sennheiser eller Sony. Helst en av de to første etter min mening. hvilken model kommer mer ann på dine penger som sagt, men så lenge du holder deg infor de der merkene er det jo garatert at det er bra etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...