Gå til innhold

Den store Custom guitar/bass tråden


Anbefalte innlegg

Hva slags forandringer har du gjort med din gitar? :p

 

Selv har jeg pussa finishen min slik at den er matt og ikke så glinsene og fettete som før og jeg skal sette inn 2 stk. med EMG til høsten. Har også fjerna Ibanez logoen på gitaren min og lurer på hva jeg skal skrive der :p men nå vil jeg høre om deres custom gitarer!

 

Gjerne hjelp med tittelen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min gitar er kjøpt brukt, av en som kjøpte den bruk :hmm: . Men den var forstatt ikke mye brukt da jeg fikk den. Den har ikke noe merke, men er bygd opp av originale fender deler og er HERLIG å spille på ;) Den har aktive Emg-pickups btw :cool: Den har verdi rundt 15-16 tusen men jeg fikk den for 4 000 :thumbup:

Endret av GothicGuy
Lenke til kommentar

Min første prosjektgitar som jeg kjøpte for 300kr:

 

- Låst av stolen (støpt i bakkant)

- Byttet stemmeskruer til Gotoh

- Frest ut for humbucker forran

- Laget plekterbrett i plexi

- Flyttet jackuttak

- Innstalert EMGZW (85+81)

- Fikset riper/hakk og omlakkert i mattsort

 

Som dere ser er det flere ting som ikke er helt ferdig på gitaren, og mange ting som ikke ble heeelt bra estetisk sett. Men funksjonelt er det en god gitar, spesielt med tanke på at den "bare" kostet meg ca 3000kr

 

EDIT: uff, var mye skitt og fett på gitaren på det bildet ja :p

Har forøvig et nytt prosjekt på gang, enda mer forandringer. Håper på at den blir bedre, estetisk i alle fall.

post-26557-1179168595_thumb.jpg

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Jess, ganske standard oppsett. 1 Tone, 1 Vol.

Neste gitaren blir nok betydelig mer avansert sånn sett:

2xsplittbare humbuckere med et "blend-pot" (erstatter to volumpots) og to tonepot. Skal nok også inkludere killswitch, samt piezopickupsystem med mulighet for blend med standardpickupene :)

 

EDIT:

Tipper denne gitaren blir en slags blåtone, antagelig metallic om jeg får tak i det til en grei pris. Kan hende jeg slenger ved noen bilder av modifikasjonsprosessen.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

vell det står bak på mine, Tonepros by Gotoh

 

EDIT skulle hatt svarte, du veit vell ikke hvilke jeg treng til en LTD EC-1000?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er jo det det er på den, Sparzel locking tuners, og Gotoh TonePros, men de er i gull, vill ha svart. så jeg prøver å finne de i svart...

Lenke til kommentar

Send ein mail til Arne på vintagegitar. Han skaffer deg alt.

 

Men eg skjønnar ikkje hilt kva merke du er ute etter. Sperzel og Gotoh er 2 forskjellige ting, samme med Tonepro som nettopp kjøpte opp Kluson som no heiter Tonepros-Kluson.

---

Aha! Altså, du vil ha Tonepros sadel?

Endret av KimNK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

aha!.... ja..

 

nå er tonepros bridge/tailpiece i ordeb.

nå trenger jeg bare Sparzel locking tuners, noen som vet hvor jeg kan fiske frem det?

Vintagegitar og godlyd hadde ikke riktig...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en gitar for 2000 for snart ett år siden..

Trur det er en slags feika fender, siden det står fender på hodet, men den ligner ikke i det hele tatt :roll:

personlig synes jeg den er ganske stygg men det var min første, og lyden er rå! :cool:

 

vurderer altså å pusse ned den og lakkere om, og kanskje kjøpe noe ny harware :p

 

noen som har noen tips?? har ikke noe stort budsjett så er litt usikker :hmm:

kan se om jeg får slengt inn ett bilde snart

 

Edit: litt spesifikasjoner hjelper kanskje.. Det er en HH (altså to humbuckere), den har en vanlig fender bridge, og en 5-veis switch. Kroppen er ikke helt flat så jeg vet ikke om det funker med plekterbrett :hrm:

Endret av Patrick1991
Lenke til kommentar

Står det ingenting anna enn Fender på headstocken? På baksida?

Kan jo vere ein gamal Showmaster elns. for den del. Og 2-punkts trem. Kva merke er den?

Edit: Var ikkje den tremen eg trudde nei.

 

Ser uansett ut som ein kul gitar. Hadde ikkje gidda å tukle med den.

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...