Gå til innhold

Tele2 bytter nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og tele2 kommer til å miste en god del champion kunder (som var chess kunder før)...

 

Er det mulig, skal operatørene aldri lære den lekse vi andre lærer i løpet av livet. Man blir klok av skade, men skaden trenger ikke være din egen... Lær av andres skader.

 

Kan jo ikke si at chess økte i popularitet da de skiftet nett...

 

Håpløst! Da blir det telenor frifiks... sukk

Endret av KRZT
Lenke til kommentar

Netcom er jo i en utbyggingsfase, så problemet er i ferd med å forsvinne.. Cluet er bare det at selv om de bygger ut nettet vil netcom fortsatt ha "dårlig dekning" ryktet i lang tid er jeg redd..

 

Med mindre avtalen Tele2 har fått med netcom er så god at de kan redusere prisene merkbart for sluttkunden er jeg redd de kan komme til å føle "chess-efekten" på kroppen...

Lenke til kommentar
buhu...da blir det dårligere dekning for tele2 også da :( for telenor har jo bedre dekning på landet enn netcom (?)

8588165[/snapback]

 

Fryktelig mange som fortsatt tror at telenor har bedre dekning enn netcom, noen plasser har tnm bedre enn NC andre plasser er NC bedre enn tnm.

Lenke til kommentar
Dekning er jo en ting, men tror nok at Telenor fortsatt har best kapasitet i nettet sitt.

8588328[/snapback]

Har du ikke lest Amobil sin test av GPRS/EDGE/3G?

 

NetCom har mye bedre hastigheter enn Telenor. Desuten så er NetCom også først ute med HSPDA (aka. Super-3G :p )

Lenke til kommentar
Dekning er jo en ting, men tror nok at Telenor fortsatt har best kapasitet i nettet sitt.

8588328[/snapback]

Har du ikke lest Amobil sin test av GPRS/EDGE/3G?

 

NetCom har mye bedre hastigheter enn Telenor. Desuten så er NetCom også først ute med HSPDA (aka. Super-3G :p )

8588589[/snapback]

 

Og hva har det med kapasiteten i nettet å gjøre??

Lenke til kommentar

Hvordan kan man si at Telenor har så mye bedre kapasitet i nettet enn NetCom?

Hvor har du det fra?

Veldig lurt å begrunne noe når man først skal komme med en slik påstand!

 

NetCom har raskere GPRS/EDGE-nett enn Telenor, det er jo bevist av tester.

Og si at NetCom har så mye bedre dekning enn Telenor er rent TULL. Det er svært lite som skiller dekninga til NetCom vs Telenor.

 

Har NetCom dårlig dekning der du bor, så si ifra til NetCom! Det nytter ikke å sitte her å klage, du må si ifra til NetCom!

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
buhu...da blir det dårligere dekning for tele2 også da :( for telenor har jo bedre dekning på landet enn netcom (?)

8588165[/snapback]

 

I møre og romsdal har hvertfall NetCom bedre dekning i distriktene. Dekningen skal være omtrent lik i dag da basert på innbyggertall o.l

Lenke til kommentar

Vel, når jeg har tenkt meg litt om så er jo dette egentlig ett sunnhetstegn for det norske mobilmarkedet. At antallet "netcom" kunder øker fører jo til innskjerpet konkuranse på "grossist-siden". Konkuranse her vil medføre lavere priser "inn til operatørene" og dette vil igjen gi oss forbrukere bedre priser. Telenor har til nå hatt en relativt høy markedsandel på "grossist-siden" og det har nok ikke vært bare bra for prisene.

 

Dersom Tele2 senker prisene som følge av bedre marginer i avtalen med netcom vil dette føre til billigere abonementer, og forhåpentligvis billigere "subsidie-abonement." Det vil absolutt være i forbrukerens interesse dersom gapet mellom "champion" og "mobilpluss" blir mindre (minuttprisen altså), og tilsvarende med smartalk / activetalk, frifiks/superminutt.

Lenke til kommentar

Mener jeg leste en test som viste at netcom hadde mye raskere hastigheter enn telenor, men at grunnen var at netcom hadde færre brukere i nettet i forhold til utbygd kapasitet...

 

Mao dersom netcom ikke oppgraderer vil saken kunne snu seg når 400000 kunder bytter nett

 

Men netcom skulle jo oppgradere nettet nå, så da er vel eneste forskjell at telenor får bedre kapasitet (og hastighet), og at bedre konkurranse gir bedre priser... win-win i mine øyne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...