Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Skrevet
Regner med at du har prøvd en annen mikrofon??

:innocent:

Jepp :)

Den innebygde mikrofonen i skjermen fungerer og i visse vinkler, så fungerer også mic-inngangen både i Linux og i Windows. Det er rett og slett bare dårlig kontakt. Ser for meg at en loddebolt vil gjøre susen, men jeg kviler meg litt for å plukke pesen i fra hverandre hvis det er f.eks veldig vanskelig å komme til mic-inngangen.

-s-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden var så utrolig lang at jeg ikke gidder å lese igjennom. Lurer på om noen har erfaringer med det "beste" oppsettet på ifl90+?

vil ihvertfall ha 2,2ghz pga cashe level på 4mb. tror ikke det er så mye å hente i 2,4 ghz. og 7200rpm harddisk frister, men så er det igjen temp, pluss at de er jo mindre plass på. 320gb er en del mere enn 200..

også tenkte jeg å spandere på 1gb intel onboard flash eller hva det heter...

Skrevet

2,4 ghz er egentlig mer en du vil klare å bruke i og med at det er grafikkortet som er flaskehalsen på denne maskina. dermed kan du spare noen hundrelapper og ha det et par grader kjøligere på lårene.

Skrevet
2,4 ghz er egentlig mer en du vil klare å bruke i og med at det er grafikkortet som er flaskehalsen på denne maskina. dermed kan du spare noen hundrelapper og ha det et par grader kjøligere på lårene.

var det jeg tenkte ja. men hvordan er det med tv kortet. er det noe særlig, og hva slags software følger med det?

Skrevet
320GB disken vil yte nesten like bra som eller kanskje like bra som 200GB disken pga høyere datatetthet.

Dette har jeg lurt på. Hva ville du gått for? 7200 genererer vel mer varme og bruker mer strøm og?

Skrevet

forskjellen i varme/strømforbruk er marginal. Men ettersom ytelsen vil bli tilnærmet lik ville jeg nok gått for 320GB (da er ikke prisforskjellen tatt med i beregningen ettersom jeg ikke vet denne :) )

Skrevet

Dropp 7200rpm. jeg valgte den og angrer. Eneste fordelen som egentlig ikke betyr en sjait fordi du nesten ikke kan klare å merke det er at applikasjoner starter litt raskere. Full HD kommer å biter deg i tåa fortere en du aner

Skrevet

Sliter fortsatt med brenneren på min.. den funker fint til å spille av men ikke brenne. Hvilke drivere burde jeg oppdatere, eller hva kan jeg gjøre?

Skrevet
post-95375-1199404639_thumb.jpg

Kva brukes denne til? Det er jo ikkje vanlig s-video..

og så lurte eg på om den vanlige s-videoen som er skjult bak klistermerket på høgre side, fungerer sjølv om eg ikkje ahr tv-tuner..

Den utgangen er en Videoutgang som du kan bruke overganger fra vanlige skjermkort til. Du kan få ut HD-TV, S-Video og vanlig RCA Videoplugg (Gul). Jeg har selv prøvd dette og fikk god kvalitet. Overgangen fikk jeg i en pakke med et Gainward 7600GS til Stasjonær pc.

Skrevet (endret)

Hvorfor er det ingen som skriver et eneste ord om høytalerene?

Høytalere på bærbare pleier å suge sterk lut, og under spesifikasjonene står det «Mega Bass Reflex Speaker system gir meget bra lyd».

Hvor bra er de egentlig?

En liten sak til.

Hvor stor forskjell vil det være på 2 Ghz, 2.2 Ghz og 2.4 Ghz med tanke på varme og batteritid?

Endret av Bro2
Skrevet

hepp bruker disse driverene

noen som har prøvd å sammenligne dem med de vanlige desktopdriverene ?

har også litt problemer med at den fingeravtrykk programmet plutselig bruker 100 % cpu og 2gb minne, tror det kan ha noe med uac kontrollen eller steam programmet

Skrevet

Multicom har for tiden stor pågang, og man må påregne seg 10 dager produksjon på IFL90+. Jeg bomma litt, og nå vil ikke pcen komme før jeg har dratt på sjøen igjen :/

Skrevet
Hvorfor er det ingen som skriver et eneste ord om høytalerene?

Høytalere på bærbare pleier å suge sterk lut, og under spesifikasjonene står det «Mega Bass Reflex Speaker system gir meget bra lyd».

Hvor bra er de egentlig?

"Mega Bass Reflex" Kan du ta bort mener jeg.

post-95375-1199404639_thumb.jpg

Kva brukes denne til? Det er jo ikkje vanlig s-video..

og så lurte eg på om den vanlige s-videoen som er skjult bak klistermerket på høgre side, fungerer sjølv om eg ikkje ahr tv-tuner..

Den utgangen er en Videoutgang som du kan bruke overganger fra vanlige skjermkort til. Du kan få ut HD-TV, S-Video og vanlig RCA Videoplugg (Gul). Jeg har selv prøvd dette og fikk god kvalitet. Overgangen fikk jeg i en pakke med et Gainward 7600GS til Stasjonær pc.

Ok, thanks.

Har du link til hva kabler jeg kan bruke? Fra biltema feks.

Skrevet

Hvor?

Jeg har ingen plugg på høre side, med unntak av USB plugger...

Idag kom 2GB ekstra ram i posten, men pga. jeg har 32bits vista installert kan den bare bruke 3.

Er det verdt å oppgradere til x64? (Ikke i pris, men ytelse).

Skrevet
Til venstre for strømkontakten, dert er det eit svart klistermerke over svideo'en og tv-tuneren.

Aah.

Bare dere med TV-Tuner har S-Video ja :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...