Gå til innhold

HTML Koding for å laste ned fil?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er litt dumt, jeg hadde kode for dette men klarte å rote den bort. Siden jeg bare ytterst sporadisk benytter HTML er det ikke lett å huske noe, og nå vil det ta meg litt tid å rite frem igjen noe av den dokumentasjon jeg sikkert har et sted...

Hva jeg trenger er bare en mal for å lage et innslag i min meny, som besørger nedlasting av en fil. Det er jo så såre enkelt...

mvh, Rolf

Endret av rofl
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du trenger å forklare hva du trenger litt mer nøye. Sliter med å forstå hva du mener, denne posten ligger også i feil kategori, så jeg ber om at den flyttes.

Skrevet
Tror man er avhengig av et serverside språk for å tvinge frem en nedlastningsboks hos brukeren.

8586969[/snapback]

nope, det er det ikke. lurer på hvor du har det fra egentlig da det ikke henger på greip

Skrevet
Tror man er avhengig av et serverside språk for å tvinge frem en nedlastningsboks hos brukeren.

8586969[/snapback]

nope, det er det ikke. lurer på hvor du har det fra egentlig da det ikke henger på greip

8586984[/snapback]

Var vel muligens derfor jeg skrev "Tror man .. *snip* .. " ;)

Uansett, her kan man lese om å tvinge frem en nedlastningsboks ved bruk av PHP.

Du kan lese mer om dette i RFCen "RFC 2183 - Communicating Presentation Information in Internet Messages: The Content-Disposition Header Field".

Skrevet
er det <a href="dinfil.fil">Last ned</a> du tenker på?

8586942[/snapback]

Ja takk, det stemmer nok.

mvh, Rolf

Skrevet

8586984[/snapback]

I noen tilfeller må man faktisk det. Noen filtyper finnes det plugins til i nettleseren, og dermed vil den åpnes i nettleseren i stedet for å åpne en nedlastingsboks. Men om man med et serverside-språk "endrer" filtypen på filen til en fil det umulig finnes extensions/plugins på, kan man få opp nedlastingsboks uansett.

Så det du sier henger ikke på greip.

Skrevet
Da vil jeg anbefale å skrive [LØST] ved å endre emnefeltet i første posten. Bruk "Rediger"-knappen.

8587673[/snapback]

Løst - nesten - jeg tror det må ligge noe der hvor det står 'Last ned', men hva var nå det igjen?

Skrevet
Da vil jeg anbefale å skrive [LØST] ved å endre emnefeltet i første posten. Bruk "Rediger"-knappen.

8587673[/snapback]

Løst - nesten - jeg tror det må ligge noe der hvor det står 'Last ned', men hva var nå det igjen?

8588272[/snapback]

Så lenge den viser til en filendelse som ikke åpnes i en nettleser skal du ikke trenge noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...