Gå til innhold

Oppgradere minne, DDR, tåle litt klokking


Ztaeyn

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tenker min maskin skal holde seg ihvertfall en stund til, men minne og skjermkort skal byttes. I første omgang minnet. Jeg har nå https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=117212 ,

( 2x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB ) men tenker på OCZ eller lignende om dere har tips. Jeg skal ha helst 2GB minne, og de må gjerne tåle litt klokking. De jeg har nå hindrer meg i å klokke noe særlig. MEN det er ikke Pri.

 

Jeg trenger hovedsaklig et par gode brikker, prisklasse 1400-1700kr.

Har ikke så god peiling på hva som er for meg.

 

Dere ser forøvrig hvilken maskinvare jeg har under profilen.

 

Mvh Gree. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ca samme specs som deg. men i stedet for og oppgradere det jeg hadde solgte jeg hovrdkort/cpu og minne og skjermkort . Så kjøpte jeg et demobrukt AM2 hovedkort. Gail 2 GB minne og 4600 X2 prosessor .

Dette kommer på ca 2500.

Så med meg gikk det ut likt etter jeg solgte det gamle som om jeg bare skulle oppgradert minne.

Du har mer minne og litt bedre cpu.

Så om du får en bedre pris en jeg gjorde så kan du jo faktisk kansje få oppgradert til en 5600 X2 og komme ut likt .

Noe og vurdere ?

Minnebrikkene koster bare 835 kr for 2 Gb og er gode brikker.

Endret av oso
Lenke til kommentar

høres ikke så dumt ut, men skal jeg først ha nytt hovedsystem så vil jeg ha intel.

Er berre litt slit med alt arbeidet med vannkjølinga som må jokkes til for nytt hovedkort. (s939 kjøling som støtte 775 heldigvis)

Tenker at det skal holde med noke ok RAM jeg da, og et nytt skjermkort, så skal vel en gammel 939 holde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...